וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אי ביי חזרה לפרסם בגוגל

TheMarker

24.6.2007 / 16:12

הסתיים מאבק ענקיות האינטרנט. עם זאת, החברה מסרה כי תצמצם באופן "משמעותי" הפרסום בגוגל לטובת מנועי חיפוש מתחרים

ענקית המכירות הפומביות אי ביי (סימול EBAY) חזרה ביום שישי לפרסם באתר גוגל (סימול GOOG) - כשבוע לאחר שמשכה את הפרסומות מהאתר. אי-ביי משכה מוקדם יותר החודש את כל הפרסומות שלה מהאתר האמריקאי של גוגל. זאת, במסגרת מה שפורש כצעד מחאה על כך שחטיבת שירות התשלום המקוון של גוגל תיכננה לערוך מסיבה במקביל לעריכת האירוע השנתי המסורתי של אי ביי לכבוד כ-9,000 המוכרים והקונים הגדולים של האתר. עם זאת, באופן רשמי טענה אי ביי כי הסירה את הפרסומות כדי לבחון האם היא יכולה להשיג תמורה גדולה יותר עבור כספה אצל מנועי חיפוש מתחרים.

אי ביי - מהמפרסמות הגדולות ביותר של גוגל בתחום של פרסומות המותאמות לתוצאות החיפוש - מסרה כי במהלך תקופת ההפוגה בפרסום בגוגל, הגדילה את הוצאותיה על פרסום במנועי חיפוש מתחרים דוגמת יאהו - סימול YHOO - ו-ask.com (לשעבר אסק ג'יווס) של אינטראקטיב קורפ (סימול IACI) של איל המדיה בארי דילר ו-MSN של מיקרוסופט (סימול MSFT). דובר אי ביי, הני דארזי, אמר כי הניסוי הוכיח כי ניתן לצמצם את היקף הפרסום בגוגל לטובת מנועי חיפוש אחרים, וכי בכוונת אי ביי לצמצם באופן "משמעותי" את הוצאותיה על פרסומות מותאמות תוצאות חיפוש בגוגל.

מפוצצת המסיבות

המריבה בין גוגל לאי ביי פרצה החודש לאחר שגוגל ניסתה לגנוב תשומת לב מחגיגת המשתמשים הגדולה של ענקית המכירות הפומביות באי ביי. גוגל התכוונה לערוך מסיבה בשבוע בו חל אירוע חשוב של אי ביי, ובתגובה משכה אי ביי את כל הפרסומות שלה מהאתר האמריקאי של גוגל. מנכ"לית אי ביי, מג ויטמן, הידועה בלשונה המאופקת, אף אמרה בהתבטאות יוצאת דופן כי היא "אינה מרוצה" מהמסיבה המתוכננת של גוגל. גוגל ביטלה בסופו של דבר את המסיבה.

המריבה בין גוגל לאי ביי מראה כמה מוטל על הכף בשוק התשלומים המקוונים הצומח במהירות. אי ביי, המחזיקה בשירות התשלום המקוון פיי פאל (PayPal), אינה מאפשרת לשלם באתריה באמצעות שירות התשלום המקוון של גוגל. פיי פאל, שנרכש על ידי אי ביי בשנת 2002, שולט בשוק ללא עוררין עם 143 מיליון משתמשים ברחבי העולם. גוגל השיקה שירות דומה - גוגל צ'קאאוט - רק בשנה שעברה. יותר מ-25% מ-500 הקמעונאיות המקוונות מאפשרות כיום את השימוש בו.

פיי פאל, שרשם הכנסות של 1.4 מיליארד דולר בשנה שעברה, הוא עסק חשוב מאוד עבור אי ביי. בין השאר, משום שצמיחתו מהירה יותר ביחס לעסקי המכירות הפומביות הישנים שלה. יש המעריכים כי יום יבוא והוא יהיה גדול יותר מאי ביי עצמה.

אי ביי וגוגל היו - עד להתרחשויות האחרונות - שותפות קרובות. גוגל מזינה את פרסומות הטקסט המופיעות באתרים הבינלאומיים של אי ביי (יאהו אחראית לאתר האמריקאי של אי-ביי). כמו כן, החברות עבדו על שילוב של כמה ממאפייני תוכנת השיחות של גוגל טוק - עם שירות הטלפון האינטרנטי סקייפ, הנמצא בבעלות אי ביי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully