וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

60 אלף מחשבים ניידים יחולקו למורי ישראל

גיא גרימלנד

26.6.2007 / 17:04

זאת במטרה להתמודד עם בורות טכנולוגית בקרב המורים. מוביל היוזמה - אורי בן-ארי - לשעבר בכיר בנס טכנולוגיות

לא מעט מורים נתקלים בסיטואציה הבאה: הם מלמדים חומר לימודי שמערב מחשבים ואינטרנט בכיתה, אלא שבאחד הרגעים קופץ אחד התלמידים ואומר: "לא מפעילים את התוכנה הזו כך!". במשרד החינוך החליטו להכשיר את המורים במסגרת תוכנית חדשה הקרויה "מחשב לכל מורה", על משקל תוכנית אחרת שפועלת באופן דומה "מחשב לכל ילד", במסגרתה מחשבים לתלמידים שידם אינה משגת קנייתם.

במהלך החודשים הקרובים יחולקו כ-60 אלף מחשבים ניידים למורים במערכת החינוך, חינם ללא עלות. כל מורה יוכל להשתמש במחשב הנייד לצרכים אישיים, כשהכוונה להרגיל את המורים לשימוש במחשבים, לפחות ברמה זהה לזו של התלמידים. בשלב זה הפרויקט מופעל בדרום, בבאר שבע, שם חולקו המחשבים הראשונים. כל מורה שמקבל מחשב נייד מתחייב לעבור במקביל גם הכשרה במחשבים וטכנולוגיה. את התוכנית יזם אורי בן-ארי, לשעבר סמנכ"ל בכיר בנס טכנולוגיות, שפרש לאחרונה מהחברה.

ד"ר חנה ויניק, מנהלת מנהל מדע וטכנולוגיה במשרד החינוך, מסרה ל-TheMarker כי "המטרה של התוכנית היא להגביר את הנגישות למחשבים שלהם השפעה בכל תחומי החיים. מורה לא עוסק במחשבים בכיתה הוא לא מודל ראוי לתלמידים. ואלו לא ישתמשו בעצמם במחשבים לצרכי הוראה אם לא יראו דפוסים כאלו מצד המורים בכיתות. במשרד החינוך מבקשים להאיץ את החדרת תחום התקשוב למערכת החינוך".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully