וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מתחרים בפירטים

נעה גרטי ודידי חנוך

28.6.2007 / 15:27

אתר Fly Music רוצה להיות מתחרה חינמי וחוקי לשירותי הורדות מוזיקה פירטיים

שלושה יזמים צעירים, ערן דולב, קובי לוי וגיא ורשבסקי, החליטו למצוא מרפא לתופעת הורדות המוזיקה הפירטית. תהליך שהחל לפני שנה מרעיון מקורי כבר קורם עור וגידים ונמצא על סף יציאה לדרך.

הרעיון מבוסס על פרסום מסוג אחר, מספר ערן דולב לוואלה! עסקים. "לפני שנה עלינו על רעיון הפרסום במחשב האישי. פרסום שנשאר במחשב עצמו של משתמש הקצה לתמיד, שלא כמו פרסום באינטרנט הנמצא על הרשת, וכבר הגשנו בקשה ראשונית לפטנט עולמי. בדקנו שהרעיון הזה עוד לא קיים, לא סוג הפרסום ולא אופן הפיתוח".

זה עובד ככה: הגולשים נכנסים לאתר fly music, מחפשים את השיר שאותו הם רוצים ומורידים אותו למחשבם - חינם אין כסף. בזמן שהם מורידים את השיר הם נחשפים לפרסומת קצרה בצורת סרטון פלאש, אבל בעבור המפרסמים, הגימיק הוא בסעיף הבא: אחרי שהגולש הוריד את השיר, הקובץ נמצא אצלו על המחשב האישי עם אייקון בצורת לוגו החברה המפרסמת.

כך כל פעם שמשתמש הקצה נכנס לקבציו ורוצה לשמוע את השיר, הוא נחשף, שוב ושוב לאייקון המפרסמת. יתרה מזאת, אם הגולש אכן מעוניין באינפורמציה של המפרסמת, הקלקה ימנית תתן לו קישור לאתר החברה. כל זה על פלטפורמה פרסומית קבועה שהיא המחשב האישי של הגולש, ולא על האינטרנט. אתר פליי מיוזיק בעצם יושב במרכז משולש המורכב מהגולש - חברות התקליטים - והמפרסמים.

כולם מרוויחים

דולב מסביר מדוע הגולשים יעדיפו להוריד מוזיקה דווקא מאתרו, "מדובר בהורדות חוקיות, זה דבר ראשון. שנית נכנסים לחוויה של הורדת מוזיקה משרתים ולא משיתוף קבצים ולכן ההורדה מהירה יותר. מתקינים את התוכנה שלנו ופשוט מתחילים להוריד בקצב של 50 קילו בייט לשנייה. בקאזה המהירות הממוצעת היא 15 קילו בייט לשנייה, אך שם נחשפים לסיכונים. הגולש לא יודע אם מה שהוא מוריד הוא באיכות טובה ולעיתים הקבצים מכילים וירוסים. פה אנחנו מהווים מעין רשת ביטחון".

"אנו נמצאים במגעים מתקדמים עם חברות התקליטים הליקון, NMC, הד ארצי ובייס רקורד ובנוסף גם עם ואקו"ם וכולם
מאוד מתלהבים מהפרויקט שפועל למיגור ההורדות הפיראטיות", אומר דולב.

"עבור המפרסמים אנו נעשה שירות אדיר, משום שהתוכנה שלנו תאפשר להם לפרסם באופן הכי ממוקד שאפשר. התוכנה שלנו ממפה את הגולשים השונים לפי שמם, גילם, מקום המגורים, תחומי עניין ועוד, וכך המפרסם יקבל חיתוך עדין ביותר שלפיו יוכל לקבוע מי יחשף לפרסומותיו. מבחינת מחירים אנו מתכוונים להתחרות במחירי הפרסום בגוגל", אומר דולב.

הקבצים אותם מורידים המשתמשים הם קבצי mp3, ללא מגבלות שימוש, כך שניתן להעבירם לנגנים שונים ולהמירם לפורמטים אחרים. חברות המוזיקה הישראליות הראו עד כה נכונות לעבוד עם קבצים בפורמט mp3 ללא נז"ק ([[DRM]]), בחנויות imusic ו-songs.co.il. חברות המוזיקה העולמיות הגדולות, לעומת זאת, מתנגדות מסורתית למתן שירים להורדה ללא נז"ק. רק חברת EMI חצתה את הקווים לאחרונה והציעה להורדה את קטלוג השירים שלה בפורמט mp3 בחנות iTunes של אפל וחנויות אחרות.

דולב מגלה כי לאתר כבר יש גירסה באנגלית וברוסית. והיה ויצליחו להתגבר על הפרנויה של חברות המדיה ולחתום על הסכמים, הם מקווים להציע לגולשיהם מאגר גדול מאד של מוזיקה, ולא רק בעברית. נוסף על כך גולשים יוכלו להעלות לאתר שירים שלהם וכך לקבל במה שתאפשר להם גם להשתתף ברווחים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully