וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מילון יקר להפליא

אסף רותם

16.7.2007 / 23:21

עסקת ענק לאנסרס קורפוריישן: רכשה את מפעילת האתר dictionary.com - לקסיקו - תמורת 100 מיליון דולר במזומן

אנסרס קורפוריישן, מפעילת האתר Answers.com, ביצעה עיסקת ענק ורכשה את לקסיקו, מפעילת האתר Dictionary.comואתרים אחרים תמורת 100 מיליון דולר במזומן. אתריה של לקסיקו זכו לכניסות של 11.5 מיליון משתמשים ייחודיים בחודש יוני האחרון והחברה צופה כי הרכישה תשלש את כמות הכניסות לאתריה.

בניגוד לאנסרס, לקסיקו היא חברה רווחית - שהרוויחה 2.8 מיליון דולר ב-2006, ייצרה תזרים תפעולי (EBITDA) של 2.9 מיליון דולר והכל תחת הכנסות של כ-7 מיליון דולר. באנסרס ציינו כי הרכישה ממצבת אותה בעמדת הובלה בשוק המידע המפורסם ברשת.

האתרים של לקסיקו יוותרו כמותגים בודדים.

"רכישת לקסיקו היא אירוע שמשנה את החברה עבורנו", אמר מנכ"ל אנסרס, רוברט רוזנשיין. "אנו מתרגשים לקראת יישום יכולותינו ובכך להגדיל משמעותית את ההכנסות והתזרים מלקסיקו ב-2008. מותגיה הידועים של לקסיקו, תנועת הגולשים הישירה והיציבה ממנועי החיפוש היא נכס חשוב ואנו מאמינים שהיא תוריד את התלות שלנו במנועי החיפוש".

תלות זו נוצרת כיוון שמנועי חיפוש כדוגמת גוגל מחייבים אתרים על כל הקשה על הקישורית, ובכך שוחקים את הרווחיות של החברות המתקיימות מתנועת גולשים.

Answers.com פעלה לפני הנפקתה בארה"ב כחברת סטארט אפ ישראלית בשם גורונט, והיא עדיין מפעילה מרכז פיתוח בישראל. החברה מציעה מנוע חיפוש מבוסס תשובות לשאלות, ומספקת תשובות לשאלות הגולשים, הן באתר האינטרנט שלה והן באתרים של חברות צד שלישי.

בשנת 2005, לאחר ההנפקה בארה"ב, רכשה החברה את Brainboost, חברת הבינה המלאכותית של אסף רוזנבלט . בשנת 2006 היא רכשה את Faqfarm.com - אתר שמתמחה בשאלות ובתשובות.

מחפשים תשובה וכן מוצאים

Answers מתחרה ביאהו ואולי אף תיתקל בתחרות מצד Yedda.com, סטארט אפ ישראלי צעיר, שמנסה גם הוא להסתער על תחום השאלות והתשובות באינטרנט.

אתרים נוספים של חברת לקסיקו מלבד Dictionary.com, הם Thesaurus.com ו-Reference.com. שני האתרים צפויים להישאר כאתרים ראשיים העומדים בזכות עצמם גם אחרי הרכישה.

להבדיל מאתרי אינטרנט רבים, 85% מתנועת הגולשים אל אתרי לקסיקו מגיעה מגולשי אינטרנט שמחפשים את המילה ""dictionary" במנועי החיפוש. זאת, להבדיל מקהל הגולשים של Answers.com שמגיע אל האתר לאחר שחיפשו שאלה כלשהי במנועי החיפוש ולעיתים מקבלים את אתר Answers.com כאחד הלינקים הראשונים או כלינק פרסומי.

מיליוני גולשי לקסיקו שמחפשים אחר "dictionary" ושיופנו כעת על ידי מנועי החיפוש ישירות אל רשת האתרים של Answers.com יסייעו ל-Answers.com להשתחרר מגחמותיהם של מנועי החיפוש שאיש אינו יודע לאיזה אתר יפנו עבור כל שאלה פתוחה. האתר ויספק להם קהל קבוע של מיליוני גולשים שמחפשים אחר המילה dictionary.

על פי נתוני חברת המחקר ComeScore לאחר סיכום מספרי הגולשים שלה יחדיו עם אלו של לקסיקו תטפס Answers.com למקום ה-28 בין אתרי האינטרנט בארה"ב עם יותר מ-22 מיליון גולשים ייחודים בחודש.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully