וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו דיווחה על ירידה שישית ברווחיה

מיכל רמתי

18.7.2007 / 0:34

המניה נפלה ב-4.1% במסחר לאחר הסגירה. אלו הם הדו"חות הכספיים הראשונים המוגשים תחת הנהגתו של ג'רי יאנג, ממייסדי יאהו

ענקית האינטרנט יאהו דיווחה על ירידה שישית ברציפות ברווחיה ברבעון השני. עם זאת, עלתה החברה על תחזיות האנליסטים בשורת הרווח, ועמדה בתחזית ההכנסות. מניית יאהו ירדה ב-4.1% במסחר לאחר הסגירה. במהלך יום המסחר עלתה המנייה ב-3.1%.

הרווח הנקי של יאהו ירד ב-1.8% ל-161 מיליון דולר, אך עלה על תחזיות האנליסטים לירידה של 6.9% ברווח ל-153 מיליון דולר. הכנסות החברה צמחו ב-8% לרמה של 1.7 מיליארד דולר. הרווח התפעולי של החברה ירד ב-19% ל-185 מיליון דולר. ההכנסות שאינן כוללות את התשלומים שמעבירה יאהו לחברות אחרות (TAC), היו 1.24 מיליארד דולר, בהתאם לתחזיות האנליסטים.

עבור הרבעון השלישי צופה החברה הכנסות, לא כולל התשלומים שהיא מעבירה לחברות אחרות, בטווח של 1.17-1.31 מיליארד דולר, ורווח בטווח של 120-90 מיליון דולר. עבור השנה כולה צופה החברה הכנסות לא כולל TAC בטווח של 5.19-4.89 מיליארד דולר, ורווח בטווח של 725-625 מיליון דולר.

אלו הם הדו"חות הכספיים הראשונים המוגשים תחת הנהגתו של ג'רי יאנג, ממייסדי יאהו שנכנס לתפקיד מנכ"ל החברה ב-18 ביוני. התקופה המדווחת הקודמת משקפת למעשה את הרבעון האחרון של קודמו בתפקיד, טרי סמל. סמל התפטר לאחר שיאהו איבדה את ההובלה בשוק הפרסום המקוון לגוגל ומנייתה הלכה ונחלשה, בעוד זו של גוגל גואה.

"אני ממוקד בעשיית כל הדרוש לחיזוק פעילותנו, בניצול הזדמנויות צמיחה ארוכות טווח ובהגדלת ערך החברה למשקיעים", אמר יאנג.

יאנג אמר ביוני כי הוא מתכונן למאבק ממושך בגוגל. "אני מוכן לחפור עמוק ולוודא כי אנחנו מסוגלים להעלות את יאהו לרמה הבאה", אמר יאנג בראיון לבלומברג. "אני בהחלט לא מנכ"ל ביניים. אנחנו רוצים מישהו לטווח הארוך". יאנג אמר כי בכוונתו לגייס מהנדסי תוכנה חדשים ולשפר את הטכנולוגיה שמציעה החברה, על מנת להשיב לעצמה את עמדתה.

בד בבד עם התפטרותו של סמל, הודיעה יאהו כי היא צופה שהכנסותיה יהיו בטווח הבינוני-נמוך של תחזית ההכנסות המקורית - 1.2-1.3 מיליארד דולר - על רקע היחלשות הפרסום בבאנרים.

התחרות על הגולשים

אחת הביקורות הגדולות נגד יאהו היא שחברת האינטרנט התפשטה ליותר מדי תחומים מבלי להתמחות באף אחד מהם ולאט לאט איבדה את ההובלה במגוון תחומים. היא עדיין מחזיקה בפורטל הפופולרי באינטרנט והשאלה היא האם תחת ההנהלה החדשה תצליח לשמור על יתרונה זה ולמנף אותו ליתר התחומים.

אחד המהלכים הראשונים של יאנג היה מיזוג שתי חטיבות המכירות שלה בארה"ב - חטיבת המכירות של מודעות טקסט וחטיבת המכירות של מודעות גרפיות - במסגרת מאמציו לבלום את אובדן נתח השוק לגוגל. על רקע המיזוג התפטרה סמנכ"לית המכירות של יאהו, וונדה האריס מילרד. דיוויד קארנסטדט, שניהל את חטיבת מנועי החיפוש ברשת של יאהו, מונה לעמוד בראש החטיבות הממוזגות.

הארגון מחדש בחטיבת המכירות נועד, בין היתר, למצוא דרך להחזיר לפרסום בבאנרים את הפופולריות שלו ביאהו על רקע בריחת מפרסמים לאתרי רשתות חברתיות כמו מייספייס ופייסבוק. הצמיחה בתחום הפרסום בבאנרים באופן כללי באינטרנט הואטה ל-20% ברבעון הראשון, לעומת 38% ברבעון הראשון של 2006. באנרים אחראים לכ-40% מהכנסותיה של יאהו.

תולים תקוות בפנמה

בתחום הפרסום צמוד החיפוש ממשיכה יאהו לאבד נתח שוק לטובת גוגל. נתח השוק שלה בתחום זה ירד במאי ל-21.5%, לעומת 22.9% בחודש המקביל בשנה שעברה, לפי נילסן/נטרייטינגס. נתח השוק של גוגל זינק ל-56.3%, לעומת 49.1%.

בפברואר השיקה יאהו את פרויקט פנמה, פלטפורמת פרסום צמוד חיפוש חדשה שנועדה לשפר את השירות שנותנת יאהו למפרסמים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully