וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

סלקום מפסידה בבית המשפט

כרמל בן צור

24.7.2007 / 15:00

בית המשפט יוצא נגד סלקום: "אסור לה להתנהג באטימות ובצורה טכנית כלפי לקוחותיה"

בית משפט השלום בתל אביב מותח ביקורת חריפה על התנהלותה של סלקום בתביעה כספית על סך 2,589 שקל, שהגישה נגד לקוחה בפרט, ועל התנהלותה בתביעות דומות בכלל.

בפסק דין שכתב השופט מנחם קליין, שדחה את תביעת סלקום נגד הלקוחה, נכתב בין היתר: "התובעת (סלקום) מספקת שירותים לציבור הרחב, וכחברה שכזו אסור לה להתנהג באטימות ובצורה טכנית כלפי לקוחותיה".

התביעה המדוברת היא זו של סלקום נגד ציונה ויעקב לב, שהתקשרו עם החברה עבור קבלת שירותי רדיו טלפון. לטענת סלקום, הזוג לא עמד בהתחייבותו בגין קבלת השירותים. סכום החוב שנותר, לפיכך, מורכב לדברי החברה מחשבוניות שלא שולמו ומיתרה בגין עלות המכשירים שנרכשו.

לדברי סלקום, הסיבה לאי התשלום הוא סירובו של הבנק בו מתנהל חשבונה של ציונה לב לכבד את הוראת הקבע שהוענקה לטובת סלקום. לטענת החברה, ניסיונותיה לקבל אמצעי תשלום נוסף או הוראת קבע חדשה עלו בתוהו - ולכן היא נאלצה להגיש תביעה זו.

מנגד, טענה לב כי הסכום שנתבע הינו בניגוד למה שהוסכם בינה לבין נציג שירות של סלקום. היא ציינה כי היא מסרה לנציג את הוראת הקבע החדשה, וכי סלקום היא זו שהתרשלה בכך שעל אף שהועברה אליה הוראת קבע חדשה ומאושרת על ידי הבנק שלה, לא הפעילה אותה ולא העבירה לבנק את פרטי החיוב.

עקב כך, לדבריה, נוצר המצב האבסורדי בו היא מחויבת בקנסות ובמלוא עלות המכשיר, למרות שהוסכם על פריסת מחיר רכישתו ל-36 תשלומים.

חוסר תום לב ואטימות

השופט קליין מצא כי סלקום התנהגה בחוסר תום לב כלפי לב בקיום הוראות החוזה. קליין התייחס לכך שסלקום ביטלה את השיחות היוצאות ממכשירה של לב ובהמשך אף ניתקה אותו כליל, וכתב כי "לקוחותיה של סלקום מממנים את פעילותה, ומצפים ממנה שלא תנהג לפי הנורה של 'זאבים זה לזה'".

בהחלטה ביקר קליין בצורה חריפה את התנהלותה של סלקום בתיק, וציין כי בדיונים המקדמיים הוצע שלב תשלם 2,000 שקל והחוב יסולק. לדבריו, לב, בהיותה לא מיוצגת, העדיפה לשלם סכום זה מאשר להיגרר להליך ממושך וקשה.

"המדובר באישה קשת יום, שעברה טרגדיות בחייה", כתב קליין. "למרבה הפתעתי, באי כוחה של התובעת בתיק סירבו להכיר בכך. התעקשותם לקבל עוד כמה מאות שקלים מאישה קשת יום שלא פשעה בדבר היתה בלתי מובנת. לאחר סיום ההוכחות התבהרה התמונה, והתגלתה כבלתי הגיונית ובלתי כדאית בעליל".

בפסק דינו מתח קליין ביקורת על סלקום, שמשיקולה פיזרה את תיקיה בין מספר משרדי עורכי דין. סלקום חויבה בהוצאות בסך 1,500 שקל. השופט אף קבע כי פסק דינו יועבר ישירות למנכ"ל וליועץ המשפטי של סלקום. (א 706795/06)

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully