וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שיא ברווחי אפל

טלי גולדשטיין ומיכל רמתי

27.7.2007 / 7:23

מחשבי המק וה-iPod הזניקו את הרווחים ב-73% הרבעון ל- 818 מיליון דולר. ביומיים האחרונים של הרבעון נמכרו 270 אלף יחידות iPhone

הרווח הנקי של ענקית המחשבים אפל זינק ב-73% ברבעון השני (הרבעון השלישי של שנת הכספים של החברה), ל-818 מיליון דולר. אפל היכתה את התחזיות, על רקע מכירות חזקות של מחשבי מקינטוש ונגני iPod. אלה סייעו לחברה להגדיל את רווחיה פי שלושה בארבע השנים האחרונות. מניית החברה זינקה ב-9.4% במסחר שלאחר הסגירה בוול סטריט ביום רביעי.

אפל דיווחה על עלייה של 24% בהכנסות הרבעוניות ל-5.41 מיליארד דולר - גם כן יותר מתחזיות האנליסטים. מכירות בינלאומיות סיפקו 40% מהכנסות החברה ברבעון השני. תחזית החברה לרבעון הבא היא להכנסות של 5.7 מיליארד דולר ולרווח של 65 סנט למניה. למרות הרעש הרב סביב השקת ה-iPhone, המכשיר יצא לשוק 30 שעות בלבד לפני סוף הרבעון, והמוצר של אפל שהתבלט היה דווקא מחשב המקינטוש הוותיק. כניסתם של מעבדים מהדור החדש למחשבים שולחניים וניידים, תרמה לעלייה במכירות המקינטושים. אפל מכרה 1.76 מיליון מחשבי מקינטוש - עלייה של 33% לעומת הרבעון המקביל.

למעשה, המחשבים היו מוצר הדגל של אפל עד להשקת נגן המדיה הפופולרי iPod, אז עבר מוקד תשומת הלב אליו. הדו"חות הנוכחיים מבהירים כי המקינטוש הוא עדיין חלק חשוב מפעילותה של אפל - כמעט מחצית מרווחיה ברבעון הגיעו מהמקינטושים, כשהמחשבים הניידים סיפקו כשני שלישים מהמכירות.

גם ה-iPod ממשיך לספק את הסחורה: אפל מכרה 9.8 מיליון נגנים ברבעון השני. מדובר בעלייה של 21% לעומת הרבעון המקביל. עד כה מכרה החברה כמעט 110 מיליון יחידות. באפל טוענים כי עד כה לא מצאו עדות לתחרות של ה-iPhone ב-iPod.

מקווים להגביר מכירות ה-iPhone

"אנו שמחים לדווח על ההכנסות והרווחים הגבוהים ביותר שנרשמו אי פעם ברבעון השני, בהיסטוריה של אפל, בנוסף לשיא במכירות המקינטוש", אמר מנכ"ל החברה, סטיב ג'ובס. "אנחנו מקווים למכור יותר ממיליון יחידות של iPhone עד סוף הרבעון הרביעי", הוסיף ג'ובס. החברה חזרה על יעד מכירות של 10 מיליון יחידות iPhone בשנת הכספים 2008 וצבירה של 1% מנתח השוק.

ב-29 ביוני השיקה אפל את הגאדג'ט הלוהט ביותר בעולם - ה-iPhone. החברה דיווחה כי מכרה 270 אלף יחידות של iPhone ברבעון השני - למעשה ביומיים האחרונים שלו. ה-iPhone, טלפון סלולרי המשלב את נגן המדיה הפופולרי iPod, החל להימכר בארה"ב לאחר ציפייה ממושכת ומסע שיווקי אגרסיבי. הוא נמכר בחנויות אפל ובסניפי AT&T מפעילת הסלולר הבלעדית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully