וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אין לחמוק מפרסומות

גיא גרימלנד

12.8.2007 / 7:22

ערוץ 2 ישלב פרסומות גם בתוכני וידיאו באינטרנט. לא רק שלא ניתן יהיה להימנע מהפרסומות, אלא שאלה יהיו מותאמות אישית לגולשים

בקרוב תיאלצו לראות מקבצי פרסומות של תכנים המשודרים בערוץ 2 גם באינטרנט. זכייניות ערוץ 2, קשת ורשת, נמנעו עד היום מלשלב מקבצי פרסומות בתוכני הווידיאו שלהן, ועד עתה הצופים נאלצו "לסבול" את הפרסומות אך ורק בטלוויזיה; אך לא עוד. החל ב-15 לאוגוסט צפויה זכיינית הטלוויזיה רשת לשלב פתרון של חברת הסטארט-אפ הירו (Hiro), המאפשר להוריד ולצפות בתוכני וידיאו בשילוב פרסומות. על הסכם דומה חתמה ביום רביעי הירו עם רשת הטלוויזיה NBC להורדת תוכניות באתר הקומדיות וההומור שלה DotComedy. הירו מאפשרת הורדה בחינם של תוכניות ומשלבת פרסומות מותאמות אישית בתכנים.

עד עתה נהגו ספקי התוכן להשתמש בפרסומות שמופיעות לפני קטע וידאו (roll-pre) ולאחריו (roll-post). המדובר בשיטה בעייתית, בעיקר בשל העובדה שרבים לא טורחים לצפות כלל בפרסומת שמשודרת לאחר קטע הווידאו, וגם בשל העובדה שניתן להכניס אך ורק פרסומת אחת לפני קטע וידיאו - והיא חייבת להיות קצרה במיוחד.

פרסומות בעל כורחינו

הפתרון של הירו יאפשר לזכיינית רשת להציע חלק או את כל התכנים הטלוויזיוניים שלה בפורמט אינטרנט להורדה ישירה. כל תוכן שהזכיינית רשת תחליט שיעבוד עם הטכנולוגיה של הירו יהיה ניתן להורדה וישולב קטעי פרסומות במהלכו. הגולשים יוכלו להוריד את קטעי הווידאו ולצפות בהם בזמן שנוח להם, אבל לא יוכלו להימלט מהפרסומות בזכות המקודד היחודי שפיתחה הירו ושאותו יצטרכו להוריד בכדי לצפות בקטעים.

לא רק שהגולשים לא יוכלו להימנע מצפייה בפרסומות, אלא שאלה יהיו מותאמות אישית לגולשים. הגולשים יתבקשו לפני הורדת המקודד לענות על שאלון לגבי אילו סוגי פרסומות הם מעדיפים. לדברי אריאל נפחי, אחד ממייסדי חברת הירו, סבור שלא מעט גולשים יסכימו למלא את השאלון כדי לצפות בסוג הפרסומות האהוב עליהם. "חלק לא ירצו לקבל פרסומות על טמפונים, אחרים ירצו לקבל פרסומות שקשורות לספורט", הוא מסביר.

המערכת של הירו אינה מאפשרת הרצה מהירה קדימה (Fast Forward) של הפרסומות ומונעת את הסרת הפרסומות והפצת התוכניות בלעדיהן. החברה הוקמה על ידי שני יזמים: אריאל נפחי ורוני גולן. עד היום הירו גייסה שלוש וחצי מיליון דולר. לפני הירו שניהם ייסדו וניהלו את סטארט-אפ הקהילות הסלולריות ואליס. אריאל כמנכ"ל ורוני כמנהל טכנולוגי ראשי ולאחר מכן כמנהל תפעולי. ואליס מוזגה ב-2003 עם חברת סלטקרס, החברה הממוזגת נקראה אקסיס מובייל ומונפקת בבורסה הלונדונית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully