וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

שלוש חברות ישווקו ה-iPhone באירופה

מיכל רמתי

22.8.2007 / 10:53

O2, טי-מובייל ואורנג' זכו בהסכם, אך ייתכן שהזוכה האמיתית היא אפל - יצרנית הסלולר הראשונה שזוכה לשיתוף בהכנסות משירותי המכשירים

אפל הצליחה לחתום על עסקות שיווק והפעלה בלעדיות למכשיר הטלפון הסלולרי החכם שלה, iPhone, ב-3 המדינות הגדולות באירופה. החברה, שמתכוונת להשיק את ה-iPhone בבריטניה, בצרפת ובגרמניה בדצמבר, דורשת מחברות הסלולר להעביר לאפל 10% מההכנסות משירותים המתבצעים באמצעות ה-iPhone, כמו שיחות ודואר אלקטרוני; כך מדווח העיתון "פייננשל טיימס".

על ההסכם חתמו T-Mobile בגרמניה, אורנג' בצרפת, ו-O2 בבריטניה, לדברי מקורבים לנושא ל-"FT דויטשלנד". המפעילות צפויות להודיע רשמית על השותפות בסוף אוגוסט, לדברי העיתון. 3 מפעילות הסלולר לא מסרו ל"פייננשל טיימס" תגובה.

אפל תשיק את ה-iPhone ביתר אירופה רק בשנה הבאה, ככל הנראה ביחד עם השקת המכשיר באסיה.

אף כי מדובר בעסקה שלראשונה מעניקה ליצרנית מכשירים נתח בהכנסות משירותים, שנראית כמו התקפלות מסויימת של מפעילות הסלולר, התמורה עשויה להיות משמעותית.

ההייפ סביב ה-iPhone גדול, ובעת ההשקה בארה"ב צבאו המונים על פתחי חנויות אפל ו-AT&T, המשווקות את המכשיר. בסוף השבוע הראשון להשקתו נמכרו 270 אלף מכשירי iPhone בארה"ב.

לא רק שהמכשיר יעניק לחברות המשווקות אותו את הילת החדשנות והאופנתיות האופפת את מוצרי אפל, אלא הוא עשוי להגדיל את תחרותיותן מול חברות שאינן משווקות את ה-iPhone, ולאפשר להן לגנוב לקוחות.

כיוון שמדובר בטלפון יקר בעל יכולות מתקדמות, התחזית היא כי משתמשיו יהיו משתמשים כבדים, שינצלו שירותים רבים - חלקם יקרים יחסית. כך, על אף העברת נתח מההכנסות לאפל, ייתכן כי גם ההכנסות הנותרות יספיקו כדי לרשום גידול.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully