וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הנסיכה ההולנדית משכתבת את ההיסטוריה

2.9.2007 / 12:12

שמועות על יחסים מפוקפקים עם ברון סמים? לא אם זה תלוי בנסיכה מייבל, ששינתה את ההיסטוריה בערך שנכתב עליה בוויקיפדיה

נסיך הולנד יוהאן פריזו ואשתו הנסיכה מייבל החליטו לקחת את השמועות על הנסיכה לידיים, וערכו את העמוד של הנסיכה בוויקיפדיה, ובמיוחד מידע שקשור לעברה. כך מסרה משפחת המלוכה.

פריזו בן ה-38, אחיו של יורש העצר הנסיך וויליאם אלכסנדר, וויתר על מקומו בשושלת המלוכה בשנת 2004 כשנישא למייבל וייס סמית' בלי אישור משפחת המלוכה והפרלמנט. האישור לא ניתן אז, בשל שמועות על יחסיה של מייבל עם ברון סמים הולנדי.

דובר בית המלוכה ההולנדי אישר שהרשומה המתארת את יחסיה של מייבל עם קלאס ברוינסמה, ברון הסמים המנוח, שונתה מאחד המחשבים בארמון [[המלכה ביאטריקס]].כשביקש יוהאן פריזו רשות מהפרלמנט ההולנדי להינשא למייבל בשנת 2003, פורסמו הפרטים על יחסיה של מייבל עם ברוינסמה, שנרצח מול מלון הילטון באמסטרדם בשנת 1991. משסרב הפרלמנט לאשר את הנישואין, ויתר הנסיך על הכתר. מייבל סיפרה בעבר שהכירה את ברוינסמה במעורפל, אך הודתה מאוחר יותר שבילתה מספר לילות על היאכטה שלו.

משפחת המלוכה ההולנדית לא לבד

השינוי ברשומה של מייבל התגלה על ידי תכנת סריקה של ויקיפדיה, כלי אינטרנטי שנועד לאתר תיקונים ושינויים באנציקלופדית הרשת החופשית, שכל אחד יכול להזין בה ערכים ולשנות אותם. סיבת השינוי שנרשמה: מידע לא תואם ושקרי.

אך משפחת המלוכה ההולנדית לא לבד: אישים ומוסדות רבים נוהגים לשנות את הרשומות הנוגעות אליהם. כך למשל אותרו שינויים בערכים של האנציקלופדיה הנוגעים למפרץ גואנטנמו ולמלחמה בעירק, ומשעקבו אחר מקור השינוי, הסתבר כי העריכה נעשתה במחשבי ה-CIA וה-FBI.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully