וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זה כן לטלפון

ערן גבאי

22.10.2007 / 13:47

מטהקפה תאפשר הורדת סרטוני וידיאו למכשירים סלולרים בעזרת חברת נראוס שתספק את הטכנולוגיה

מטהקפה, אתר אחסון ושיתוף קבצי הווידיאו, חתם על הסכם לשיתוף פעולה עם נראוס הישראלית, המאפשרת הורדת קבצים באופן חוקי באמצעות תוכנת peerbox mobile שפיתחה. שיתוף הפעולה יאפשר גישה לתוכן גולשים למנויי סלולר ולכ-27 מיליון המבקרים בחודש באתר מטהקפה. השותפות תושק בחודש הבא ותיושם לראשונה בגרמניה, שוודיה והולנד כשהתרחבות לשווקים נוספים צפויה להתבצע ברבעון הראשון של 2008. הערכת החברות היא שבמהלך ההשקה הראשונית לפחות כ-2 מיליון איש ייחשפו לשירות מדי חודש.

מטהקפה מעלה תכני וידיאו של גולשים מכל העולם. החברה מפעילה קבוצת משתמשים גדולה, שמסננת תכנים ומדרגת אותם כדי לקבוע מהם הסרטונים המעניינים ביותר בכל יום. בכל הקשור להעברת שירותי שיתוף הקבצים לטלפון הסלולרי, נראוס יודעת להציע למשתמשים בטלפונים ניידים חיבור חוקי לרשתות שיתוף קבצים ורשת שיתוף וידיאו המותאמת במיוחד לסלולר. בשירות, Peerbox Mobile, ניתן להשתמש בטלפונים חדשים התומכים בהורדת יישומי ג'אווה.

נראוס הוקמה ב-2004 על ידי אלכס לזובסקי, שהיה בעבר מנכ"ל ומנהל טכנולוגיות בכמה חברות סטארט-אפ. החברה מונה כמה עשרות בודדות של עובדים והושקעו בה כ-3 מיליון דולר על ידי משקיעים פרטיים. התוכנה של החברה מספקת יכולת חיפוש ברשתות שיתוף קבצים והורדת תכנים ישירות מהטלפון הסלולרי. כמו כן, מאפשרת התוכנה לחפש ולזהות שיר ואחר כך להוריד אותו תמורת תשלום. לחברה עשרות אלפי הורדות של תכנים מרשתות שיתוף באמצעות התוכנה מדי חודש.

המודל העסקי של נראוס מתבסס על הסכמים עם מפעילי סלולר, תוך חלוקה שווה בהכנסות מהחיבור של המשתמשים. ההכנסות בעתיד צפויות להגיע גם מפרסום ממוקד. החברה מפתחת גם שירות דירוג לקבצים הפופולריים ביותר ברשתות שיתוף, שירות הורדת קבצים חוקיים למחשב וחנות מקוונת.

למטהקפה הכנסות ממכירת שטחי פרסום, באנרים, חסויות ושותפויות. לפני כחודשיים השלימה החברה גיוס הון שלישי, בסכום של 30 מיליון דולר. בשני הגיוסים שקדמו לו, הצליחה מטהקפה לגייס סכום כולל של כ-19 מיליון דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully