וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בינה מלאכותית ישראלית בטויוטה?

אורה קורן

24.10.2007 / 10:12

טויוטה רוצה לשלב בכלי הרכב העתידיים שלה טכנולוגיות רובוטיקה ובינה מלאכותית ישראליות

יצרנית הרכב היפאנית טויוטה מגלה עניין בטכנולוגיות ישראליות בתחומי הרובוטיקה והבינה המלאכותית; בכוונת החברה לשלב טכנולוגיות אלה בכלי רכב עתידיים שתפתח. בכיר מתחום האוטומוטיב בחברה הבת של טיוטה ITC הגיע לישראל ונועד עם נציגים של כ-25 חברות ישראליות.

ITC נמצאת בבעלות משותפת של ענק התעשייה קיוסרה, חברת דנסו, שמתמקדת בטכנולוגיות לתעשיית הרכב, וחברת הסלולר המובילה ביפאן KDDI; החברה, שהוקמה למטרות איתור טכנולוגיות עבור טויוטה, מאתרת גם טכנולוגיות חדישות בתחום התקשורת.

הציר הכלכלי של ישראל ביפאן, עמירם הלוי, אמר כי נציג החברה, ד"ר אידהארו קוראמוטו, ביקר במעבדה לרובוטיקה בטכניון וכמו כן נועד עם נציגי חברות ישראליות, בהן ספריקון, איי.וי סנס, סלינט טראפיק סולושנס, איי.די אסיה, לומוס, אן-טריג, ת'רמו סיב, אפוס טכנולוג'יס, אקספלאב ומוביל איי.

הלוי הוסיף כי התאגיד היפאני מעוניין בטכנולוגיות חדשניות בתחומי הבינה המלאכותית והרובוטיקה, המאפשרות למכונית לזהות את הנהג העיקרי ואת הרגליו ולהתאים את הנהיגה אליו. לדוגמה, המכונית תזהה את בעליה ותפתח להם את הדלת כשיתקרבו אליה, ובמצב של שינוי במצב הבריאותי של הנהג תוך כדי נהיגה, המכונית תגיב כדי למזער נזקים במקרה של תאונה.

את הביקור אירגנה הנציגות הכלכלית של ישראל בטוקיו בשיתוף אגף האוטומוטיב במכון היצוא. אורי פכטר, מנהל האגף, שליווה את הנציג היפאני, אמר כי בטויוטה מגלים עניין גם בתחומי בטיחות, איכות סביבה והדמיה.

קוראמוטו אמר כי הופתע מהיקף הטכנולוגיות המתקדמות בישראל. "ישראל מציגה יותר טכנולוגיות ויכולות ממה שניתן לצפות ממדינה בגודלה", אמר קוראמוטו. "הטכנולוגיות הישראליות בתחום האוטומוטיב והרובוטיקה הן מהפכניות, פורצות דרך ומתאימות מאוד לכיוונים שאליהם אנו פונים. אנחנו מתכוונים לבקר שוב בישראל בשבועות הקרובים, הפעם עם בכירים בהנהלת טויוטה כדי שיתרשמו ממקור ראשון מהטכנולוגיות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully