וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לסטודנט הממוחשב

בר חיון

25.10.2007 / 8:13

המשרד הנייד הסטודנטיאלי צריך להיות יעיל, זול, עמיד וחזק. איך עושים את זה? מדריך פונקציונלי לסטודנטים הדיגיטלים

אפשר לכתת רגליים לחנות הדפסות בכל פעם שצריך להגיש עבודה, אפשר גם לחכות בתור למחשב פנוי במעבדה בבנייני האוניברסיטה בכל פעם שרוצים לנצל "חלון" כדי לסכם מאמר - אבל גם סטודנטים עם תקציב מוגבל יודו שמדפסת בבית ומחשב נייד הופכים את החיים הסטודנטיאליים לקלים יותר.

ואם רק היה ניתן להשלים את התמונה ולהוסיף נגן מוסיקה שידע לתפקד כדיסק און-קי וכטייפ להקלטת הרצאות, מה טוב. TheMarker מציע, בשיתוף עם אתר WiseBuy, מדריך מיוחד לסטודנט המשתדרג. גם אם הכיס לוחץ, תוכלו למצוא מחשב נייד, מדפסת ונגן מוסיקה שיתאימו לצרכים ולתקציב שלכם הסטודנטים.

MP3: שמישהו יקשיב להרצאה

אין כמו נגן MP3 קומפקטי כדי להנעים את הנסיעה באוטובוס לקמפוס, לאחסן מידע ולהקליט הרצאות. אם עדיין אין לכם את הגאדג'ט היעיל הזה, יש כמה דברים שכדאי לקחת בחשבון כשתרצו לרכוש אחד.

סוג וחיבורים: בהתרוצצות מהבית לאוניברסיטה ומשם לעבודה וחזרה הביתה, מומלץ לבחור נגן קטן ועמיד בפני טלטולים שיזדקק לאביזרים נלווים מעטים ככל האפשר. ב-WiseBuy.co.il, אתר המסייע לצרכן בקבלת החלטות קנייה באמצעות מידע וכלים שימושיים, ממליצים על נגן פלאש קטן ממדים עם תקע USB מובנה. אלה עמידים בפני טלטולים יותר מנגנים מבוססי דיסק קשיח. בנוסף, תקע ה-USB יחסוך לכם את השימוש בכבל במחשבי האוניברסיטה ויאפשר לכם להשתמש בנגן בתור זיכרון נייד לכל דבר ("דיסק און-קי") ולאחסן בו מידע שקשור בלימודים.

ובכל זאת, יש כמה חיבורים להעברת מידע שייתכן שלא תרצו לוותר עליהם. חיבור ה-USB OTG, מוציא את המחשב מהמשוואה ומאפשר להעביר קבצים בין שני מכשירים דיגיטליים. חיבור מתקדם ומהיר ממנו הוא ה-FireWire. אם תרצו לחבר את הנגן למגבר או לרמקולים חיצוניים תזדקקו לחיבור Audio line out ולצורך הקלטה מהמחשב האישי לחיבור Audio line in.

סוללות: נגנים הפועלים על סוללת ליתיום מובנית זקוקים להטענה באמצעות חיבור למחשב או ישירות לרשת החשמל. בשתי האפשרויות, ברוב המקרים תזדקקו לכבל יעודי. סטודנטים רבים יעדיפו לא להיות תלויים בכבל לטעינת הנגן. לכן מומלץ לשקול לרכוש נגנים הפועלים על סוללות AAA או AA רגילות או נטענות. משך הפעולה של הסוללות האלה הוא בין 5-40 שעות.

נפח: נפחי האחסון בנגנים מתחילים בכמה מאות מגה-בייט ומגיעים עד מאה ג'יגה בייט ויותר (1,000 מגה = ג'יגה אחד). דקת מוסיקה אחת בפורמט MP3 תופסת כמגה אחד. מכאן, שבנגן בנפח של 5 ג'יגה ניתן לאחסן 1,000-2,000 שירים שאורכם כשלוש-ארבע דקות.

פיצ'רים נוספים: כדאי לשים לב לפיצ'רים השונים שהנגנים בשוק מציעים, כמו לוח שנה, יומן, מחשבון ומשחקים. נוחים במיוחד הנגנים שהערכה שלהם כוללת שלט רחוק קטן המחובר לחוט של האוזניות: כך תוכלו להפעיל את הנגן כשהוא נמצא בתיק. לסטודנטים המתכוונים להקליט הרצאות, כדאי לרכוש נגן שהוא גם טייפ מנהלים. מומלץ לבדוק את איכות המיקרופון לפני הרכישה - בקשו מהמוכר לנסותו בחנות ובדקו מה המרחק המקסימלי ממנו ניתן להקליט. בנוסף, רצוי לבחור נגן שתומך בכמה איכויות הקלטה. כך, כאשר לא נדרשת איכות הקלטה גבוהה, כמו בהרצאות, ניתן להקליט במשך זמן רב יותר.

מחירים: טווח המחירים של נגנים מבוססי זיכרון Flash בנפח של עד 4GB הוא לרוב 200-1,000 שקל (נגנים מבוססי דיסק קשיח נמכרים תמורת 900-3,000). הגורמים העיקריים המשפיעים על המחיר הם נפח הזיכרון, גודל המסך והפונקציות המתקדמות הקיימות בנגנים השונים.

מדפסת: יערות הגשם בוכים

עד שתגמרו את התואר, יגמר לו בוודאי עוד יער גשם קטן מרוב הדפסת עבודות, סיכומים ומאמרים. כך שהטיפים לרכישת מדפסות שאנחנו מספקים כאן מלווים בבקשה למחזר ולחסוך בנייר.

לייזר או דיו: בשלב ראשון תצטרכו לבחור בין מדפסת הזרקת דיו למדפסת לייזר. מדפסת הזרקת דיו היא הסוג הפופולרי בקרב רוב המשתמשים הפרטיים, אך הירידה במחיריהן של מדפסות הלייזר לצד היצע מגוון של דגמים קומפקטיים יחסית, הפכו את מדפסת הלייזר לבחירה הגיונית ומשתלמת עבור משתמש פרטי שמדפיס בכמויות גדולות. עלות ההדפסה של דף בלייזר נמוכה יותר, מהירות ההדפסה גבוהה יותר ומדפסות הלייזר לרוב עמידות ובעלות אורך חיים ממושך מזה של מדפסות הזרקת דיו.

בכל מקרה, לפני שמחליטים, ב-WiseBuy ממליצים לבדוק את עלות מחסנית הדיו ולכמה דפים היא מספיקה. הבדלי העלויות בין הדגמים השונים יכולים להגיע לעשרות אחוזים. באשר למהירות ההדפסה: בהכללה ניתן לומר שמדפסת לייזר מהירה יותר, אך קיימות מדפסות הזרקת דיו טובות שמגיעות למהירות של לייזר. מהירות הדפסה טובה בשחור למדפסת הזרקת דיו היא 20 עמודים לדקה במצב טיוטה ושמונה עמודים לדקה במצב רגיל. כדאי לבדוק בחנות את מהירות המדפסת בפועל.

איכות ההדפסה: הפרמטר העיקרי המשפיע על איכות ההדפסה הוא הרזולוציה. להדפסת טקסט תתאים רזולוציה של 600dpi; להדפסה של גרפיקה תספיק רזולוציה של 2400x1200dpi ולהדפסת תמונות באיכות גבוהה מומלצת רזולוציה של 4800x1200dpi. מרבית מדפסות הזרקת הדיו מציעות רזולוציה של 2400x1200dpi והרזולוציה הנפוצה במדפסות לייזר היא 600dpi - איכות שאמורה בהחלט לספק את הסטודנט הממוצע. עדיין יש הבדלים באיכות ההדפסה בין הדגמים השונים ולכן מומלץ לנסות לבחון את איכות ההדפסה בחנות.

חיבורים: כל המדפסות מצוידות כיום בחיבור 1.1 USB או USB2.0 (המהיר יותר) למחשב. חיבור PictBridge מאפשר הדפסה ישירות מהמצלמה הדיגיטלית. אופציה אחרת להדפסה מהמצלמה היא לרכוש מדפסת עם חריצים לכרטיסי זיכרון הקיימים בדגמים רבים.

מדפסות משולבות: תמורת תוספת מחיר של 200-500 שקל, תוכלו לרכוש מדפסת משולבת הכוללת יישומי צילום, סריקה ופקס. גם אם תבחרו מדפסת סטנדרטית, ב-WiseBuy ממליצים לבחור מדפסת שניתן לתפעל אותה ישירות שלא דרך המחשב. לא משנה אילו נתוני מדפסת תבחרו בסוף, כדאי לזכור שאין טוב ממראה עיניים: לפני רכישת מדפסת, מומלץ להקדיש כמה דקות בחנות ולבדוק את גודלה הפיסי, מיקום מגש ההזנה ביחס לסביבה המיועדת, נוחות השימוש בכפתורים והניווט בתפריט והזנת הדפים.

מחשב נייד: סוגיה כבדת משקל

89% מהסטודנטים הישראלים משתמשים במחשב למטרות לימודים. מתוכם 44% משתמשים במחשב נייד, כך עולה מסקר שערכה רשת שקם אלקטריק באמצעות מכון שילוב. 10% מהסטודנטים שהשתתפו בסקר הצהירו כי הם משתמשים במחשב נייד כדי לסכם הרצאות. ובאמת, קשה להפריז ביתרונות הניידות של המחשב האישי לסטודנטים.

משקל: הנדידה היומית עם המחשב מהקמפוס למעונות או הביתה יכולה להיות די מעיקה, בעיקר כשהיא נעשית באופן קבוע בתחבורה ציבורית. מה שהופך את סוגיית בחירת המחשב הנייד לכבדת משקל עבור סטודנטים. ככל שהמחשב קומפקטי וקל יותר הוא יהיה יקר יותר, לכן חשוב למצוא את האיזון בין הצרכים והתקציב. בכל מקרה, מי שמתכוון לנוע הרבה עם המחשב שלו, רצוי שיבחר מחשב במשקל של עד 2.5 ק"ג.

חומרים והגנה: חשוב לזכור כי המחשב הנייד הוא מכשיר רגיש - מכה קטנה יכולה לגרום לו נזק רב. מלבד הצטיידות בתיק ראוי, מומלץ לרכוש מחשב נייד ממתכת (מומלצים במיוחד אלה הבנויים ממגנזיום) או מפלסטיק קשיח. ב-WiseBuy מציינים גם כי כדאי להיזהר מהלפטופים עם ציפוי בעל גימור מבריק הנוטה להישרט בקלות. בנוסף, יש אמצעים שנועדו להגן על רכיביו הרגישים של הנייד ולהאריך את חייו. רצוי לבחור מחשב הכולל מנגנון הגנה לדיסק הקשיח ומונע (או לפחות מצמצם) נזק כתוצאה מזעזועים או מנפילה.

מעבד: אם אתם כמו רוב הסטודנטים - משתמשים בעיקר בתוכנות אופיס, גולשים באינטרנט וסופרים כל שקל, תוכלו להסתפק במעבד פשוט וזול כסלרון של אינטל או סמפרון של AMD. סטודנטים המעוניינים בביצועים מהירים יותר לצורך עבודה מהירה עם כמה יישומים במקביל או להרצת יישומים כבדים - כמו תוכנות גרפיות או משחקי תלת ממד, יכולים לבחור מעבד כפול ליבה (שבב בעל שתי יחידות עיבוד מרכזיות שעובדות בו-זמנית) מסוג core duo והסטודנטים המעטים ללא מגבלות תקציב, מוזמנים להצטייד במחשב עם מעבד core 2 duo.

זיכרון: לשימושים בסיסיים יספיק זיכרון (RAM) של 512MB, לשימושים כבדים יותר ובכלל זה הרצה של כמה תוכנות במקביל בצורה מהירה וחלקה, מומלץ זיכרון של 1GB לפחות. אם בכוונתכם להתקין את מערכת ההפעלה ויסטה של מיקרוסופט, מוטב שתיקחו זיכרון גדול אף יותר.

אחסון: רוב המחשבים מצוידים בדיסק קשיח בנפח של 60 ג'יגה ויותר - יותר ממה שתצרכו כדי לאחסן את כל מסמכי האופיס שלכם עד הדוקטורט. ואולם אם בכוונתכם לשמור תוכני וידיאו - כמו סרטים וסדרות טלוויזיה - כדאי לשקול נפח אחסון גדול יותר. ב-1GB ניתן לאחסן כשעתיים של תוכן וידיאו בפורמט 4 MPEG.

מסך: לגודל המסך יש כמובן השפעה על ממדיו ומשקלו של המחשב. הסטודנט הממוצע עשוי להסתפק במסך בגודל 14 אינץ' וליהנות ממחשב קומפקטי למדי (הגדלים השכיחים הם 14-15 אינץ'). כדאי לשים לב אם המסך שאתם בוחרים הוא מבריק או מט. לסטודנטים שהם גם גיימרים מתאים יותר מסך מבריק הטוב לצפייה בתוכן וידיאו ולמשחקים. אחרים יעדיפו מסך מט המתאים יותר להצגת טקסט ולשימוש בתאורה סביבתית גבוהה.

חיבורים ופיצ'רים שונים: כדאי לוודא שהמחשב שאתם רוכשים כולל צורב, כרטיס רשת מובנה ורכיב תקשורת אלחוטית המאפשר גלישה במקומות עם "נקודות חמות" המשדרות Wi-Fi. אם כונן ה-CD שלכם גם קורא DVD תוכלו לחבר את הלפטופ למסך הטלוויזיה ולחסוך קניית מכשיר DVD נפרד.

לשם כך, ודאו שקיימת יציאת Video-S עם כבל יעודי לחיבור לטלוויזיה. כדאי גם שיהיו במחשב 3-4 שקעי USB. גם חריצים לכרטיסי זיכרון הם דרך יעילה להעברת מידע מנגנים מצלמות ומכשירי קצה נוספים. דרך נוספת להעברת מידע בין מכשירים הוא חיבור ה-Bluetooth האלחוטי שיחסוך לכם שימוש בכבלים.

sheen-shitof

עכשיו בישראל

הפטנט המתקדם בעולם שמבטיח שיפור עור הפנים מהטיפול הראשון

בשיתוף נומייר פלוס

שימו לב!

מדפסת הזרקת דיו פופולרית בקרב משתמשים פרטיים, אך הירידה במחירי מדפסות הלייזר וההיצע המגוון של דגמים קומפקטיים יחסית, הפכו את מדפסת הלייזר לבחירה הגיונית ומשתלמת עבור מי שמדפיס בכמויות גדולות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully