וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל ממעיטה בחשיבות הפסד עסקת פייסבוק

אשר שכטר

25.10.2007 / 13:24

מייסד גוגל, סרגיי ברין בתגובה להפסד למיקרוסופט: "אנחנו לא צריכים לקנות כל דבר שקיים באינטרנט"

ראשי גוגל, המייסד סרגיי ברין והמנכ"ל אריק שמידט, מיהרו היום להמעיט בחשיבותן של הכותרות הזועקות כי ענקית החיפוש הפסידה למיקרוסופט במאבק על רכישת נתח מיעוט באתר הרשתות החברתיות הפופולרי פייסבוק. השניים אמרו במהלך מפגש עם אנליסטים כי אובדן העסקה עם פייסבוק לא יפגע משמעותית בפעילותה של החברה בתחום.

אמש הכריזו ופייסבוק כי ענקית התוכנה הסכימה לשלם 240 מיליון דולר תמורת 1.6% ממניותיה של פייסבוק. העסקה, המשקפת לפייסבוק שווי של 15 מיליארד דולר, הביאה לסיומו מאבק איתנים בן שבוע בין מיקרוסופט וגוגל על רכישת נתח ברשת החברתית הלוהטת והזכות לחלק נכבד מהכנסות הפרסום.

דברי השניים נאמרו במהלך יום מפגש בין הנהלת גוגל לאנליסטים, במסגרתו מציגים ראשיה של ענקית החיפוש את תחזיותיהם האופטימיות ביותר בנוגע לעתידה של החברה. ברין התבקש להתייחס לשאלת השתתפותה של גוגל בעולם הרשתות החברתיות, על רקע אובדן שיתוף הפעולה המיוחל עם פייסבוק.

בתגובה, ציין ברין כי הרשת החברתית של גוגל, אורקוט, היא "אחת מהרשתות החברתיות המובילות בעולם". הוא הוסיף כי "אנחנו לא מרגישים שאנחנו צריכים לרכוש כל דבר שקיים באינטרנט, אנחנו יכולים פשוט לשתף פעולה עם אותן חברות".

כמו כן, ציין ברין כי גוגל מחזיקה כיום בעסקת פרסום יוקרתית עם מייספייס, המתחרה הוותיק והגדול יותר של פייסבוק, "ממנה אנחנו מאוד מרוצים".

"מדי פעם אנחנו מפסידים. חלק ממתחרינו אולי מוכנים להשקיע סכומי כסף מאוד גדולים, אבל אנחנו מעוניינים לעשות עסקות שגם ישתלמו מבחינה כלכלית. לכן אנחנו מעדיפים לא לקחת חלק בעסקות כאלה, אבל אנחנו בהחלט מאחלים לכל החברות הצלחה", אמר ברין, שסירב להתייחס ישירות לפייסבוק.

"יש הרבה חברות היום שעושות שימוש בקונספט של קהילות חברתיות מקוונות. זה די ברור שאנשים יתחברו בעתיד למספר רשתות חברתיות, ולכן עולמנו לא יקרוס בגלל רשת חברתית אחת", אמר ברין.

שמידט, שדיבר גם הוא עם אנליסטים על רקע ההכרזה על עסקת פייסבוק ומיקרוסופט, אך סירב לציין את שמותיהן, אמר כי "הצעות גבוהות מדי תמיד מעצבנות אותי, וסרגיי מרגיע אותי. לפעמים אנשים כוללים הבטחות לרמה מסוימת של הכנסות, מספרים אבסולוטיים. הם עושים זאת כדי להיכנס לשוק מסוים, וזה חוקי לגמרי לפי מה שאני יודע".

עם זאת, שמידט לא פסל שיתוף פעולה עתידי בין גוגל לפייסבוק, למרות עסקת הפרסום עם מיקרוסופט, שאינה כוללת פרסום צמוד תוצאות חיפוש.

"אני מאמין שתמיד יש טכנולוגיה שגוגל יכולה לספק לחברות מקוונות. עבדנו בהצלחה עם חברות להן סיפקנו שירותי פרסום, למרות שהן התחרו איתנו בשוק החיפושים. הצענו שירותי חיפוש לחברות אחרות שהתחרו איתנו בתחום הפרסום. ישנם שילובים שונים שניתן לחבר יחדיו", אמר שמידט.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully