וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אפל מקציבה מנות iPhone

הדר תדמור

28.10.2007 / 8:30

החברה תגביל מספר מכשירי ה-iPhone שיוכל לרכוש לקוח בודד כדי להבטיח היצע לעונת החגים. 2 מכשירים ללקוח ובכרטיס אשראי

אפל, ענקית המחשבים ונגני המדיה, תגביל את מספר מכשירי ה-iPhone שיכול לרכוש צרכן בודד לשניים כדי לשמור על מלאי מספק של המכשיר לקראת תקופת החגים עמוסת הקניות. בנוסף, תדרוש אפל כי המכשירים יירכשו באמצעות כרטיס אשראי כדי למנוע מהצרכנים לספרסר ב-iPhone.

"תגובת הקונים למכשיר היתה טובה משציפינו", אמר אלן הלי, דובר אפל בבריטניה, לסוכנות הידיעות בלומברג. "הגבלת מספר מכשירי ה-iPhone שיימכרו לקונה בודד תבטיח כי יהיו מספיק מכשירים לאנשים שמעוניינים לרכוש את המכשיר לעצמם או ליקיריהם כמתנה לחג".

מכשיר ה-iPhone יתחיל להימכר בבריטניה בחודש הבא. בעבר, יכול היה לקוח בודד בארה"ב לרכוש עד 5 מכשירים באשראי או מזומן לפני שנכנסו חוקי ההגבלות וצורת התשלום לתוקפם ב-25 באוקטובר.

ב-29 ביוני השיקה אפל את ה-iPhone, טלפון סלולרי המשלב בתוכו גם את נגן המדיה הפופולרי של החברה, ה-iPod. המכשיר החל להימכר בארה"ב לאחר ציפייה ממושכת ומסע שיווק אגרסיווי, ועד מהרה נהפך לגאדג'ט הלוהט ביותר בעולם. השקת ה-iPhone היתה אחד מהאירועים המדוברים ביותר בעולם הטכנולוגיה, ואפל כבר חתמה על הסכמים בלעדיים לשיווק ולהפעלה של המכשיר, עם חברות תקשורת בשלוש המדינות הגדולות באירופה - טימובייל בגרמניה, אורנג' בצרפת ו-O2 בבריטניה.

ה-iPhone שמכר יותר ממיליון מכשירים בחלוף 74 ימים בלבד מהשקתו, וכבש נתח של 1.8% משוק מכשירי הסלולר בארה"ב חודש לאחר שהגיע למדפים. בעקבות קצב המכירות הגבוה, אמרו מקורבים לחברה כי אפל מתכננת להכפיל את קצב ייצור מכשירי ה-iPhone, ולייצר 2.7 מיליון מכשירים. זאת, לעומת כמות היעד המקורית של 1.54 מיליון.

270 אלף מכשירים נמכרו במהלך היומיים הראשונים להשקת המכשיר. למעלה מ-1.4 מיליון מכשירים iPhone נמכרו בארה"ב במהלך הרבעון השלישי. מכשיר ה-iPhone הפך לפופולרי כל כך בארה"ב, שהוא פגע ברווחיה של מתחרתו האמריקאית מוטורולה ברבעון השלישי. מוטורלה רשמה ירידה של 94% ברווחיה ברבעון השלישי לעומת הרבעון המקביל ב-2006, בעיקר בשל תחרות עזה מצד ה-iPhone ומכשיר הבלאקברי.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully