וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מינוי בתזמון מטריד

ערן גבאי

28.10.2007 / 16:11

פרטנר צירפה לשורותיה נציג בכיר בוועדה לבחינת התחרות בשוק התקשורת זמן קצר לפני שהגישה מסקנותיה

חברת הסלולר פרטנר פנתה לאבי ברגר, נציג ועדת גרונאו - הוועדה הציבורית שמינה שר התקשורת לבחינת התחרות בשוק התקשורת - בהצעת עבודה בזמן עבודת הוועדה. ברגר ימונה לסגן סמנכ"ל בתת חטיבת ההנדסה בפרטנר ב-1 בדצמבר. נודע כי הפנייה אל ברגר התבצעה כבר בראשית חודש ספטמבר. ברגר, אלוף משנה במילואים ולשעבר ראש מחלקת אמצעי לחימה באגף התקשוב בצה"ל, נחשב לאיש הבכיר בתחום הטכנולוגי בוועדה. בתפקידו האחרון שימש ברגר כסמנכ"ל פיתוח עסקי בתדיראן קשר והוביל את פעילות M&A בחברה.

דובר משרד התקשורת, ד"ר יחיאל שבי, מסר בתגובה כי "עם כניסתם לתפקיד, חתמו חברי ועדת גרונאו על הסכם שמירת סודיות וכן על טופס ניגוד עניינים. ברגר, פעל בהתאם לנדרש ממנו בכתב החברות בוועדה. מיד עם קבלת פנייה מאחד המפעילים, הוא דיווח על כך ליו"ר הוועדה, פרופ' ראובן גרונאו וליועצת המשפטית של משרד התקשורת, עו"ד נוגה רובינשטיין, חדל להשתתף בישיבות הוועדה וקיבל מכתב רשמי מאת שר התקשורת שבישר לו על הפסקת חברותו בוועדה". מפרטנר נמסר בתגובה כי "פרטנר פעלה כדין ועל פי כל הכללים הנהוגים".

הוועדה בראשות הפרופסור ראובן גרונאו אמורה לאפיין ולהמליץ על כללי התחרות בשוק התקשורת החדש. הוועדה זכתה לביקורת נוקבת, עוד לפני שהחלה בעבודתה, בשל הרכבה. רוב חברי הוועדה מגיעים ממשרד התקשורת עצמו, ממשרד האוצר או מהרשות להגבלים עסקיים, כך שדעתם בסוגיות שעל הפרק כבר מוכרת. דווקא ברגר היה אחד האנשים הבודדים מבחוץ. הוועדה אמורה היתה לסיים את עבודתה בתוך חצי שנה, אך דיוניה נמשכים ועל פי הערכות היא תגיש את המלצותיה בתוך שבועות.

בוועדה חברים משה הבא, לשעבר המשנה לממונה על התקציבים באוצר, ולשעבר יו"ר בזק; חיים גרון, סמנכ"ל בכיר הנדסה ורישוי במשרד התקשורת; ד"ר אסף כהן, סמנכ"ל בכיר כלכלה ותקציב; חיים פרננדס, סגן הממונה על התקציבים באוצר; מירב בארי, המשנה לממונה על ההגבלים העסקיים וכלכלנית ראשית ברשות להגבלים עסקיים; ד"ר מומי דהן לשעבר ראש תחום מקרו-כלכלה בבנק ישראל ויועץ כלכלי בכיר במשרד האוצר.

בכתב המינוי שניתן לוועדה נכתב כי היא מתבקשת לגבש המלצות מפורטות בדבר המדיניות וכללי התחרות בתחום התקשורת בישראל בנושאים המרכזיים הבאים: שאלת הצורך בהפרדה בין מגזרי פעילות הולכה ותוכן, וסוגיית פעולתן של קבוצות תקשורת מאוחדות ובכלל זה כללי ההפרדה המבנית החלה על קבוצת בזק ועל אחרים. כמו כן, תדון הוועדה בשיווק חבילות שירותים וגמישות תעריפים לחברת בזק וכן בגישת מתחרים לתשתיות של בעלי רישיונות.

הוועדה הציבורית גם עוסקת במתכונת ההסדרה בעולם של לכידות בין תקשורת ניידת ונייחת ושירותי קול, וידיאו ונתונים, ובכלל זה, העברת שידורים על גבי פלטפורמות של מפעילי תקשורת כגון ADSL, כבלים, סלולר - בין שבשיטת IPTV ובין שבשיטות אחרות. הוועדה עוסקת גם בהיקף חובות השירות האוניוורסלי המוטלות על מפעילי התקשורת.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully