וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גולשים לפרטים

בר חיון

30.10.2007 / 7:46

איפה הכי משתלם לעשות חבילת גלישה של 1.5 מגה ביט ועד כמה אפשר להתמקח על המחיר. הכתבה הזאת תחסוך לכם לא מעט כסף

כולם יודעים איפה נהוג להתמקח (בשוק הכרמל, נניח), ואיפה לא נהוג (בסופרמרקט, למשל). ומה לגבי מרכזי שירות טלפוניים? רובנו יודעים שאם נתעקש קצת עם נציגי השירות, נוכל ברוב המקרים לקבל איזו הטבה, ולעתים אף הנחה קטנה במחיר. אבל האמת היא שבשביל להתמקח ביעילות, צריך לעשות שיעורי בית: אם תדעו מה מציעות המתחרות, תוכלו להשיג הנחות משמעותיות.

בדיקת TheMarker ו"כמה זה?" (kamaze.co.il), אתר השוואת מחירי אינטרנט, סלולר, טלוויזיה, שיחות לחו"ל וטלפוניה בישראל, מגלה כי התמקחות נבונה עם ספקיות האינטרנט יכולה להניב לכם הנחות של 15% עד 58% מההצעה הראשונית שתקבלו.

בדקנו אצל כל אחת מספקיות האינטרנט כמה עולה חבילת גלישה עם רוחב פס של 1.5 מגה ביט ללקוחות חדשים וללקוחות קיימים. אחר כך בדקנו כמה אפשר להוריד מהמחיר הזה בהתמקחות. מהבדיקה עולה כי לאחר התמקחות המחיר הממוצע לשנה הראשונה הוא 30 שקל בחודש ועם תום השנה הראשונה המחיר הממוצע לחודש הוא 27.9 שקל. אם אתם משלמים יותר מזה, כדאי לכם להמשיך לקרוא: הכתבה הזאת תחסוך לכם לא מעט כסף.

לקוחות חדשים בברק - מתאמצים לרצות אתכם

ההצעה הראשונית: תשלום של 39.95 שקל בחודש, עם חודש ראשון חינם. ההתחייבות היא אמנם לחצי שנה, אך הובטח לנו שהמחיר קבוע לשנה. ללא התחייבות, הוצע לנו המחיר הגבוה ביותר בהשוואה לכל השאר: 55 שקל בחודש.

ההתמקחות: כשציינו בפני הנציג שלמתחרות מבצעים אטרקטיוויים, הוא לקח את המספר שלנו, חזר בתוך חמש דקות והציע שלושה חודשים ראשונים חינם, ולאחר מכן 39.95 בחודש בהתחייבות לחצי שנה. הודינו על ההצעה, אבל הבהרנו שאם המחיר החודשי לא ירד, אין על מה לדבר. העבירו אותנו, איך לא, לנציג בכיר יותר, שהציע מחיר מפתה יותר.

התוצאה: 30 שקל בחודש - 25% הנחה מההצעה הראשונית.

לקוחות חדשים בנטוויז'ן - הכי זולה אחרי מיקוח

ההצעה הראשונית: דומה לזו של ברק: 39.95 שקל בחודש וגם היא שרירה לשנה, עם התחייבות לחצי שנה. התעריף לחודש ללא התחייבות נמוך יותר מזה של ברק - 49.95 שקל בחודש.

ההתמקחות: בשלב הראשון, לאחר שהבענו חוסר שביעות רצון מהמחיר, הוצע לנו חודש ראשון חינם, מצלמת אינטרנט עם מיקרופון וגם אנטי-וירוס. לא התפתינו וביקשנו לדבר עם נציג בכיר יותר. זה הציע שלושה חודשים חינם, ולאחר מכן חבילה אחת מתוך שלוש: 33 שקל בחודש, 35 שקל בחודש עם ערכת וידאו-צ'ט או 38 שקל בחודש עם ערכת וידיאו-צ'ט ואנטי-וירוס. ציינו שאנחנו מצוידים היטב בכל הערכות והתוכנות, ורק מעוניינים במחיר חודשי נוח יותר. הנציג לקח את מספר הטלפון וחזר אלינו עם הצעת התעריף האטרקטיווית ביותר.

התוצאה: 25 שקל בחודש - 37% מההצעה הראשונית.

לקוחות חדשים בקווי זהב וסמייל - מציעים מדפסת

ההצעה הראשונית: בעקבות ההתמזגות בין 012 קווי זהב לבין סמייל תקשורת, ההצעות שקיבלנו משתי החברות היו כמעט זהות, ולכן הן מוצגות יחד. למעשה, ההצעה הראשונית היתה השוני היחיד ביניהן: שתיהן הציעו בתחילה חבילת גלישה ב-39 שקל בחודש, אך בקווי זהב הציעו גם חודש חינם או את ערוצי ספורט +5 גולד ולייב והתחייבות לשנה; בסמייל ההתחייבות היא לחצי שנה ללא ההטבות הנוספות.

39 שקל הוא גם המחיר שהוצע לנו בשתי החברות, גם ללא התחייבות כלל.

ההתמקחות: בשתי החברות הוצעו לנו חודשיים חינם או קבלת מדפסת לקסמרק צבעונית במתנה, כשעלות המשלוח חלה על הלקוח (39 שקל). כשוויתרנו על ההטבות והתמקדנו בהורדת המחיר, נציג בכיר חזר אלינו והציע לנו מחיר נמוך יותר.

התוצאה: 33 שקל בחודש - 15% הנחה מההצעה הראשונית. יצוין כי מי שעוד יספיק להירשם עד 1 בנובמבר, יוכל לקבל תעריף זול יותר - 29 שקל בחודש, בתנאי שיתחייב לשנה לקווי זהב. לקבלת ההטבות צריך להתקשר למוקד ייעודי של מבצע פרוטקציה (2003553-072) ולתת קוד (76846).

sheen-shitof

עוד בוואלה!

פיטרו חוגגת יום הולדת עגול ואתם נהנים ממבצע של פעם ב-60 שנה

בשיתוף פיטרו

לקוחות חדשים בבזק בינלאומי - "האחרים לא טובים"

ההצעה הראשונית: נציגי כל החברות טענו בפנינו כי הם הטובים ביותר. בבזק בינלאומי לא הסתפקו בכך ואף ציינו כמה המתחרים פחות טובים ואף היו מוכנים לפרוס בפנינו את מחיריהם. עם זאת, המחיר הראשוני שהוצע לנו היה כשל רוב המתחרות: 39.9 שקל בחודש למשך שנה, עם התחייבות לחצי שנה, או 49.9 בחודש ללא התחייבות.

ההתמקחות: הצעת המיקוח הראשונה שקיבלנו היתה חודש ראשון חינם, כשאם נישאר לקוחות למשך שנה, את החודש ה-13 נקבל במתנה. בהמשך הוצע לנו חודש ראשון חינם והטבה: עכבר אופטי או קפה ומאפה זוגי. לאחר שהתעקשנו להורדת המחיר החודשי, הועברנו לנציג בכיר. ב"כמה זה?" מציינים כי עד לפני שבועיים ההתמקחות בבזק בינלאומי הניבה הצעה של 30 שקל בחודש. הפעם התקבלה הצעה מעט פחות אטרקטיווית.

התוצאה: 33 שקל בחודש - 17% הנחה מההצעה הראשונית.

לקוחות קיימים בברק - משמרים אתכם

מחיר בתום המבצע: חשוב לשים לב כי בתום שנה מההצטרפות למבצע המחיר עולה אוטומטית. כך זה בכל החברות, וזאת מבלי ליידע את הלקוח. בברק המחיר קופץ ל-39.95 שקל בלבד - המחיר שניתן גם ללקוחות חדשים, לפני מיקוח.

ההתמקחות: כלקוחות קיימים, לאחר סיום תקופת ההתחייבות הודענו שאיננו מרוצים מהתעריף שאנו משלמים ושאנחנו מעוניינים לעזוב את החברה. העבירו אותנו למחלקת שימור לקוחות. הוצעו לנו כמה הצעות, עד שהגענו להצעה הנמוכה ביותר, אך לבסוף קיבלנו אותה.

התוצאה: מבצע חדש ב-29 שקל בחודש עם חודש ראשון חינם בהתחייבות לשנה נוספת - הנחה של 27% מהמחיר הראשוני.

לקוחות קיימים בנטוויז'ן - המחיר הוכפל תוך שנה

מחיר בתום המבצע: בלי שתרגישו, בתום המבצע כעבור שנה המחיר קופץ אוטומטית ל-49.95 שקל - פי שניים ממחיר המבצע המוצע ללקוחות חדשים של החברה.

ההתמקחות: לאחר תקופת ההתחייבות, כלקוחות נטוויז'ן, ביקשנו מהנציג להעביר אותנו למחלקת שימור לקוחות. שם התמקחנו, עד שקיבלנו הנחה

התוצאה: 29 שקל בחודש בהתחייבות לשנה נוספת - הנחה של 42% מהמחיר בתום שנת המבצע.

לקוחות קיימים בקווי זהב וסמייל - כמו חדש

מחיר בתום המבצע: בדומה לברק, בתום שנה, המחיר חוזר אוטומטית להצעה הראשונית שמקבלים גם לקוחות חדשים: 39 שקל.

ההתמקחות: גם כאן הפנו אותנו למחלקת שימור לקוחות, וגם כאן ביקשנו הנחה במחיר ולא הטבות.

התוצאה: 29 שקל בחודש בהתחייבות לשנה נוספת - 26% הנחה מהמחיר בתום שנת המבצע.

לקוחות קיימים בבזק בינלאומי - הכי זול

מחיר בתום המבצע: אם לא תכוונו שעון מעורר לשנה מתחילת המבצע, תשלמו את המחיר הגבוה ביותר המוצע כיום על ידי ספקיות האינטרנט עבור מהירות 1.5 מגה: 59.9 שקל.

ההתמקחות: למרות המחיר הגבוה בתום המבצע לקוחות שמתמקחים, יוכלו להשיג את המחיר הנמוך ביותר המוצע כיום.

התוצאה: 24.9 שקל בחודש בהתחייבות לשנה נוספת - הנחה של 58% מהמחיר בתום שנת המבצע.

שימו לב!

התמקחות נבונה עם ספקיות האינטרנט יכולה להניב לכם הנחות של 15%-58% מההצעה הראשונית שתקבלו

המדריך למתמקח המתחיל

לא צריך להיות רוכל מיומן בשוק כדי לדעת להתמקח עם נציגי שירות טלפוני. באופן כמעט גורף, נציגי השירות ינסו למשוך אתכם לביצוע עסקה מיידית ובמחיר הכי גבוה שהם יכולים לדרוש. להלן כמה טיפים בסיסיים להתמקחות מול שירות הלקוחות:

לקוחות מצטרפים: אל תמהרו להציג את דרישותיכם. האזינו תחילה להצעתו הבסיסית של נציג השירות: איזה מחיר הוא מציע, לכמה זמן ובאילו תנאי התחייבות. הציגו את העובדה שהמתחרים מציעים מבצעים טובים יותר (השתמשו בנתונים בטבלה או באתר kamaze.co.il, המתעדכן כל העת). בשלב זה לנציג השירות יש אפשרות להציע לכם הטבות והנחות, אך רק עד גבול מסוים. לעתים הוא יציע לכם את כל ההטבות בבת אחת, ולעתים בהדרגה. לנציג השירות הראשון שאתו תדברו בדרך כלל אין סמכות להציע את כל מה ההטבות האפשריות. על כן, בכל מקרה כדאי לא להסכים להצעותיו ובסוף השיחה לשאול אם אין מישהו שיכול לתת לכם הצעה טובה יותר. בנקודה זו, או שיעבירו אתכם לנציג בכיר או שיחזרו אליכם עם מחיר נמוך יותר.

לקוחות קיימים: כאמור, לאחר תום המבצע, בחלק מהחברות המחיר עולה אוטומטית. אולם גם אם לא, אם תמה תקופת ההתחייבות שלכם לחברה, תוכלו להתקשר ולומר שברצונכם לעזוב את החברה בשל מחירים אטרקטיוויים יותר בחברות המתחרות. אפשר גם לבקש שיעבירו אתכם ל"מחלקת שימור לקוחות" מבלי לאיים בעזיבה. במחלקת שימור לקוחות תוכלו להציג בפני נציג השירות את המחירים שמציעות המתחרות ללקוחות ותיקים (ראו טבלה) ולדרוש אותו תעריף. שימו לב: אם חלפה יותר משנה מאז הצטרפותכם לחברה וגיליתם עכשיו שכבר כמה חודשים אתם משלמים מחיר גבוה יותר, בהתמקחות עם נציג מחלקת שימור לקוחות תוכלו לא רק להוריד את המחיר, אלא גם לקבל פיצוי רטרואקטיווי על החודשים בהם שילמתם יותר.

כך בדקנו

בדיקת המחירים מתייחסת להצעות ספקיות האינטרנט בחבילות גלישה במהירות של 1.5 מגה ביט (רוחב הפס הנפוץ ביותר בקרב גולשים). נציגי אתר "כמה זה?" ביצעו שתי פניות טלפוניות לכל אחת מהחברות: ברק, נטוויז'ן, קווי זהב, סמייל ובזק בינלאומי (הנתונים מעודכנים ל-24 באוקטובר) תחת ההנחייה שלא לקבל הטבות המוצעות להם, אלא לחתור למחיר הנמוך ביותר בתשלום החודשי.

שתי הפניות בוצעו במתכונת של "לקוח סמוי": בפנייה הראשונה הלקוח ביקש להצטרף לחברה ולהתחבר לאינטרנט במהירות 1.5 מגה. הלקוח התמקח תוך ניסיון להוריד את המחיר המוצע לפחות עד המינימום שהוצע לו בשאר החברות.

כדי לבדוק התמקחות של לקוחות קיימים בחברות, קיבלו נציגי "כמה זה?" יפוי כוח מלקוחות אמיתיים של כל אחת מהחברות והתקמחו בשמם על המחיר. גם כאן הדגש היה להוריד את המחיר לפחות עד המינימום שהוצע ללקוחות קיימים בשאר החברות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    3
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully