וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מנכ"ל פלאפון: נקים עוד 600 אתרי אנטנות

ערן גבאי

31.10.2007 / 17:18

כך גיל שרון בהתייחסו לפעילות החברה ב-4 השנים הקרובות. לדבריו חלקה של אריקסון בכך נמוך בהרבה מ-100 מיליון דולר

"אנחנו נדרשים להקים עוד 600 אתרי אנטנות סלולריים במהלך ארבע השנים הקרובות כחלק מהקמת הרשת החדשה בדור 3.5", כך אומר היום מנכ"ל פלאפון, גיל שרון, בשיחה ל-TheMarker. שרון, שהודיע היום על הבחירה באריקסון כספק שיקים את רשת דור 3.5 הנוספת של פלאפון, קיבל היום את ההחלטה המשמעותית ביותר מאז נבחר לשמש כמנכ"ל חברת הסלולר השלישית בגודלה בישראל, ואת אחת ההחלטות המשמעותיות ביותר שקיבלו מנכ"לי פלאפון לדורותיהם.

פלאפון מתכוונת להשקיע ברשת הדור השלישי הנוספת שלה כמיליארד שקל. על פניו נדמה כי מדובר בהוצאה גבוהה בהרבה מזו שלה נזקקה אך לפני כשנתיים חברת סלקום, כשהקימה באיחור את רשת הדור השלישי בהשקעה שהוערכה אז בכ-170 מיליון דולר. אלא ששרון מגלה לראשונה כי "חלקה של אריקסון בהקמת הרשת ובניית האתרים יהיה נמוך בהרבה מ-100 מיליון דולר, ובכך השגנו את המחיר הנמוך ביותר להקמת תשתית תקשורת מהסוג הזה גם בכל השוואה עולמית".

אז על מה תוציאו את יתרת ההשקעה בגובה של יותר מ-150 מיליון דולר? זה סכום עתק.

"בעיקר על בינוי אתרים. אנחנו צריכים להקים עוד 600 אתרי סלולר במהלך ארבע השנים הקרובות. יש לנו 1,500 אתרים כיום, אך זה מעט מדי כיוון שכעת אנחנו פועלים בתדר נמוך של כ-850 מגה הרץ, וברשת החדשה נדרש לעלות ולשדר בתחום תדרים גבוה יותר ועל כן נצטרך גם פריסת אנטנות גדולה יותר".

"תקנות האנטנות עוד ישתנו"

האם אתה מאמין שלנוכח המאבק הציבורי לעניין הקשחת התנאים לקבלת אישורים להקמת אנטנות חדשות, ולאור התקנות החדשות לחוק הקרינה, זה ריאלי בכלל לפרוש 600 אתרי אנטנות חדשים?

"אני מאמין שהטיוטה שגובשה בעניין התקנות, בלא מעורבות מלאה של כל הגופים הרלוונטים וללא חוות דעת ממשרד התקשורת, לא תיוותר. התקנות עוד ישתנו. הן חייבות להשתנות ממכלול של סיבות צרכניות ולאומיות. לא הגיוני ולא סביר שיחייבו את חברות הסלולר להסיר כ-1,500 מתקני גישה (אנטנות קטנות), שזה מספרם כיום, כיוון שהמצב של קליטת שידורי הסלולר בישראל ידרדר מאוד. במצב שכזה אזורים רבים יישארו בלי קליטה ועל כן אין בזה היגיון לא בהיבט לאומי, לא בהיבט כלכלי ולא בהיבט ביטחוני".

ואם זה לא יקרה, והתקנות לא ישתנו?

"אם זה לא יקרה נמצא פתרונות. אבל זה חייב לקרות".

למה אתם מתכוונים להשיק את רשת הדור השלישי החדשה רק בתחילת 2009, ולא לבצע השקה מדורגת באזורים שונים בארץ עוד קודם?

"ההשקה של הרשת החדשה תתבצע רק עם פריסת הרשת המלאה, ולא קודם. יש לנו רשת דור 3 מצוינת, ועל כן כשכל הרשת החדשה תהיה פרושה, רק אז יוכלו הלקוחות שלנו לבחור על גבי איזו רשת הם רוצים לפעול".

אתה לא מתכוון למתג את אחת הרשתות כרשת המובילה ולהעביר לשם יותר מנויים?

"בכל שנה יש מאות אלפי לקוחות שלנו שמשדרגים את המכשיר הסלולרי שלהם, כך שהתהליך יקרה באופן טבעי, בדיוק כשם שהוא מתרחש במעבר המנויים לדור שלישי. אני לא מתכוון להאיץ את המעבר של המנויים לרשת החדשה מהרגע שהיא תפעל, אלא אפעל רק במסגרת קצב השדרוגים הטבעי של המכשירים. אין בדעתי גם לסגור את הרשת של ה-CDMA. רשתות סלולר לא סוגרים, ובוודאי שהן לא נסגרות מיידית".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully