וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ועדת חוקה אישרה: המשטרה תאזין לנו

12.11.2007 / 13:49

בהרכב מצומצם אישרה הוועדה להצבעה את "חוק נתוני ההאזנה", שיאפשר למשטרה להאזין לכל אזרח כמעט ללא פיקוח

ועדת החוקה של הכנסת אישרה להצבעה בקריאה שנייה ושלישית את הצעת "חוק נתוני ההאזנה", המאפשרת למשטרה להאזין לטלפון הקווי והסלולרי של כל אזרח מבלי להזדקק לאישור בית המשפט, כמו גם לאכן את מיקומו הגיאוגרפי בשעה שידבר בטלפון הסלולרי או לקבל מידע על דפוסי הגלישה שלו באינטרנט ועל הודעות הטקסט שהוא שולח.

למעשה, מדובר על הקמתו של מאגר מידע, שיתן בידיה של המשטרה נגישות לסוג מידע זה מבלי שתידרש לבקש אותו מחברות הטלפון, הסלולר או מספקי האינטרנט. למרות שמבחינה רשמית היא עדיין תזדקק לאישור בית המשפט כדי להשיג את המידע, במקרים שבהם יסבר כי ההאזנה תוכל לסייע בהצלת חיים או במניעת פשע חמור, המשטרה תוכל לערוך אותה על דעת עצמה.

בקול ישראל דווח, כי בישיבה של וועדת החוקה נכחו רק ארבעה חברים, מתוך כ-16, וכמה מהם האשימו את יו"ר הוועדה חבר הכנסת [[מנחם בן ששון]] במחטף. חבר הכנסת [[רובי ריבלין]] (ליכוד) אמר, כי הבאת הצעת החוק להצבעה היא מהלך שהוא אולי כשר, אבל מסריח.

בתגובה אמר חבר הכנסת בן ששון: "הודענו על מועד ההצבעה והכל היה כשר". בהתייחסו לחוק עצמו הוא הוסיף כי "אזרחי ישראל יכולים להיות סמוכים ובטוחים שצינעת הפרט לא תיפגע".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully