וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גילת הלל מאויימת

10.12.2007 / 14:03

בגרסה עברית ללהיט נוער אמריקאי ב-YouTube פתח טוקבקיסט בקריאות אנטישמיות, קילל "שהנאצים יבואו". המגיבים היהודים לא אדישים

סערה אינטרנטית בכוס תה - או, למעשה, בקליפ יו טיוב - מתחוללת כרגע בתגובת לקליפ Breaking Free - High School Musical בפלטפורמת הקליפים הפופולרית. הנסיבות: גילת הילל שרה את הדיבוב העברי לשיר מתוך סרט טלוויזיה מצליח מאוד בארצות הברית, High School Musical. הבעיה: מגיב אחד שמתעקש לקרוא קריאות אנטישמיות כנגד השיר והמגיבים התומכים בו, ולקלל את כולם. התגובה: התגייסות של קוראים יהודים, ישראלים או סתם שונאי נאצים כנגד.

High School Musical הוא סרט טלוויזיה שהצליח מאוד בקרב ילדים ונוער בארצות הברית. לכן, הגירסה העברית המדובבת שלו מביאה גם מעריצים שאינם ישראלים או אפילו דוברי עברית לקליפ המדובר – כמו גם גרסאות בשפות אחרות. המעריצים הגיבו, רובם, כצפוי, באהדה, כשלקלחת נכנס מגיב אחד, שקילל את הזמרת, צחק על השפה העברית ("היא יורקת על מישהו?") וסיים בקריאות אנטישמיות. אחרי מספר תגובות, הוא עבר לאיים "תשתוק, יהודי, לפני שהנאצים יבואו", ולקללות אנטישמיות גסות. המגיבים האחרים לא נשארו חייבים, ובקליפ כבר שמונה עמודי תגובות, ארבעה מהם מוקדשים למאבק המגיב האנטישמי וגדודי שונאיו.

הילל עצמה אמרה בתגובה: "העניין הזה קצת צורם לי, אבל אני גאה שעשיתי את זה, וגאה שהגירסה העברית נמצאת בין כל הגירסאות". לדבריה, "חבל לי שדבר כזה, שהוא בסך הכל מאוד תרבותי, מנוצל על ידי אנשים למתן תגובות אנטישמיות. אני עדיין מרוצה שעשיתי את זה, אך עם זאת העניין מאוד מציק לי. אני חושבת שהאנטישמיות מציקה לכולנו, ומלחיץ מאוד שזה גם הגיע למוזיקה ולאומנות".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully