וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בעקבות גוגל: יאהו נוחתת בישראל

רז סמולסקי

14.1.2008 / 9:31

יאהו מרחיבה את זירת הקרב ארצה: החברה תפתח מרכז מחקר ופיתוח בחיפה, ותשתף פעולה עם וואלה! במנוע חיפוש משופר

ענקית האינטרנט יאהו, המנהלת מלחמת מאסף נגד גוגל ומיקרוסופט, מרחיבה את זירת הקרב לישראל. החברה תפעל בישראל בשני מישורים: תפתח מרכז מחקר ופיתוח בחיפה במאבק על המוחות הישראליים, ותיכנס לזירת התוכן האינטרנטי המקומי באמצעות שיתוף פעולה עם וואלה - כך נודע ל-TheMarker.

בכך מצטרפת יאהו לגוגל, המפעילה מרכז מכירות ושיווק בתל אביב ומרכזי מחקר ופיתוח בחיפה ותל אביב, ולמיקרוסופט, המפעילה סניף שיווק ומכירות ברעננה ומרכזי מחקר ופיתוח בחיפה והרצליה.

מרכז המחקר והפיתוח של יאהו ייפתח בחודשים הקרובים, בימים אלה מנהלת החברה משא ומתן מתקדם לשכירת משרדים בפארק ההיי-טק מת"ם בחיפה. גם יריבתה, ענקית האינטרנט גוגל, החלה בחיפה את פעילותה במזרח התיכון. ביולי 2006, למרות מלחמת לבנון השניה, השיקה גוגל את מרכז המחקר והפיתוח שלה, שהיה הראשון במזרח התיכון והרביעי מחוץ לארה"ב. גוגל שכרה בפארק משרדים בשטח של 200 מ"ר לתקופה של שלוש שנים. חברות גדולות נוספות ששוכרות שטחים בפארק הן אינטל, מיקרוסופט, אלביט מערכות וצים.

איום ראשון על ההגמוניה

בנוסף נכנסת יאהו לראשונה לפעילות מקומית בשוק האינטרנט בישראל: החברה חתמה עם וואלה על הסכם לשיתוף פעולה אסטרטגי בתחום החיפוש באינטרנט, צעד שעשוי להציב איום ראשון על ההגמוניה של גוגל בתחום החיפוש ובשוק הפרסום המבוסס על חיפוש.

במסגרת הסכם ארוך טווח שנחתם בין החברות, תעשה וואלה שימוש בטכנולוגיות החיפוש ובמאגרי המידע של יאהו, כאשר מנוע החיפוש יהיה ממותג תחת השם וואלה - Search המנוע שפותח בוואלה והושק בינואר 2007. וואלה ויאהו העולמית כבר ניהלו בעבר מגעים לשילוב טכנולוגיות יאהו באתר, אך לא הגיעו לשיתוף פעולה משמעותי. ההנהלה הקודמת, בראשות אילן ישראלי וארז פילוסוף, למעשה לא היתה מעוניינת לשתף חברה חיצונית ברווחים מהכנסות הפרסום.

לפני כחצי שנה פורסם כי וואלה מנהלת מגעים לשיתוף פעולה עם גוגל בתחום החיפוש, אך המגעים לא הבשילו להסכם. בשיתופי פעולה כאלה מספקת גוגל הן את מערכת החיפוש הן את המודעות הטקסטואליות, והרווחים מתחלקים בינה לבין האתר. בשיתוף הפעולה הנוכחי עם יאהו, הפרסום במערכת החיפוש ימשיך להיות מבוסס על וואלה AdVantage, פלטפורמת הפרסום הטקסטואלית שפותחה בוואלה. המשמעות היא כי וואלה תנהל בעצמה את מערכת הפרסומות, ונתח הרווחים שלה יהיה גבוה יותר מאשר בעסקה הכוללת גם את המודעות.

מנכ"ל וואלה, אילן ישועה: "תחום החיפוש והפרסום בתוצאות חיפוש הוא אחד התחומים הצומחים במהירות בעולם וגם בישראל. ההסכם עם יאהו מאפשר לנו להציע לגולשי וואלה מוצר חיפוש מעולה, תוך התמקדות בשיפור הממשק וחוויות החיפוש בעבור המשתמש הישראלי. ההסכם יסייע לוואלה להגדיל את נתח השוק שלה בתחום הפרסום המבוסס על חיפוש. קיומו של שחקן חזק נוסף בתחום החיפוש והמודעות הטקסטואליות יתרום לתחרותיות הן בחווית החיפוש הן במגוון האפשרויות שיעמדו לרשות המפרסמים".

מנהל תחום שיווק חיפוש בשווקים מתעוררים ביאהו, אטור ליאל, אמר: "אנחנו שמחים להרחיב את שיתוף הפעולה עם וואלה בתחום החיפוש. בניית שיתופי פעולה איכותיים כאלה היא מאבני היסוד של אסטרטגיית השיווק של יאהו בתחום החיפוש".

על פי נתוני איגוד המפרסמים ויפעת בקרת פרסום, נתח הפרסום באינטרנט ב-2007 מכלל הפרסום היה כ-10% והסתכם ב-90 מיליון דולר. מתוך סכום זה, ההכנסות מפרסום במנועי חיפוש נאמדות בכ-40-50 מיליון דולר, כשהרוב המכריע זורם לכיסי גוגל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully