וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ספר-פרצוף

TechCrunch

21.1.2008 / 22:08

הרשת החברתית פייסבוק תאפשר למשתמשים לפתח גירסה של האתר בשפתם; גירסה עברית גם צפויה

פייסבוק, הרשת החברתית השנייה בגודלה בעולם, פותחת את המערכת שלה למפתחים חיצוניים אשר ירצו לפתח גירסה בשפה המקומית שלהם. כך דיווח בלוג הטכנולוגיה המוביל techcrunch. השוק הראשון שנפתח, שוק השפה הספרדית, נפתח לפני שבועיים, והיום הושקו השפות גרמנית וצרפתית. בהמשך צפויה מערכת פייסבוק להיפתח גם בפני מפתחים שיירצו לפתח גירסה עברית.

במסגרת פתיחת המערכת לשפות נוספות לאנגלית, ביקשה פייסבוק ממספר משתמשים לנסות את כלי שיתוף הפעולה בתרגום (collaborative translation tool). לאחר שיפור הכלי ולאחר שיתורגם מספיק תוכן, מתכוונת פייסבוק להציע למשתמשים אפשרות להחליף במהירות את השפה באתר, על פי העדפותיהם. המהלך דומה לאופן שבו התנהלו מלכתחילה אתרים דוגמת ויקיפדיה ושירות חיפוש התמונות של גוגל.

למעלה ממחצית משתמשי פייסבוק הם מחוץ לארה"ב - נתון מדהים למדי בהתחשב בכך שכולם נאלצים כיום לגלוש באתר בשפה האנגלית. עם זאת, נכון להיום ישנם רק 600 אלף משתמשים פעילים של פייסבוק בגרמניה, אמר היום מט קוהלר, אחד ממייסדי פייסבוק המשמש גם כסגן נשיא החברה, בראיון לעיתונאי של המגזין "ביזנס וויק", אשר לו צותת מייקל ארינגטון, מייסד techcrunch. ארינגטון הוסיף כי לאחר השקת הגירסה הגרמנית של פייסבוק, צפוי זינק במספר המשתמשים בגרמניה.

בחודש שעבר, השקיע האיש העשיר באסיה, לי קא שינג, 60 מיליון דולר בפייסבוק, חודש אחד בלבד לאחר שענקית התוכנה מיקרוסופט רכשה 1.6% מפייסבוק תמורת 240 מיליון דולר, המשקפים לרשת החברתית שווי של 15 מיליארד דולר. המתחרה הגדולה של פייסבוק, מייספייס, מצליחה בינתיים לשמור על מעמדה כרשת החברתית הגדולה בעולם. מספר המשתמשים במייספייס הוא כפול בקירוב ממספר המשתמשים של פייסבוק, אך קצב הצמיחה של פייסבוק גבוה בהרבה מזה של מייספייס.

  • עוד באותו נושא:
  • פייסבוק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully