וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגש ורוץ לרשת: דיס-אינפורמציה

30.1.2008 / 15:53

כבר בצעירותו פיתח דניס ויטצ'בסקי את המנהג המגונה של הפצת דיס-אינפורמציה. הפעם לפחות יש לו 3 אתרים שיחזקו את דבריו

אחת ההקדמות הטיפשיות ביותר שניתן להגיד לפני שאתם זורקים טיעון בויכוח כלשהו, היא "קראתי באינטרנט...". הרשת, גברותי ורבותי, היא רשת מסואבת ומסובכת של אתרים המלאים בטענות שקריות. לעיתים המטרה היא באמת להטעות את הקורא ולגרום לו להאמין שלמינגים נוהגים לקפוץ אחד אחרי השני מצוקים, חצילים זה טעים וישראלי אמיתי לא משתמט, ואילו במקרים אחרים מדובר בשקרים למען ההנאה.

כזו היא ה-"Uncyclopedia" - אנציקלופדיה פתוחה אותה כל אחד יכול לערוך, כשהכלל היחיד הוא שכל המידע בה יהיה שגוי ומצחיק. קהילת האתר מצליחה לשמור על רמה גבוהה מאוד של אי-נכונות עובדתית, וגם עם ההומור לרוב אין בעיה. כך, למשל, הצבע הורוד הומצא על ידי קוביה הונגרית, אלביס הוא ראפר גמדי ווין דיזל אחראי להקמת מדינת ישראל.

כח המחץ

ועם כבר בדיס-אינפורמציה היסטורית ומדעית עסקינן, סדרת טלוויזיה אחת (שלוש, בעצם, אבל הן יישות אחת מבחינתי) שממש טובה בזה היא CSI - 'זירת הפשע' בשפתנו. אם היה לכם ספק, חלק גדול מאוד מהתהליכים המדעיים שרואים בה, מקומם באנציקלופדיה מהקישור הקודם. אבל זו לא הסיבה לכך שאני מזכיר את הסדרה הזו. חוץ מהפסאודו-מדע, יש לכל 3 הסדרות של הזיכיון הזה סימן היכר מובהק: בסוף המערכה הראשונה, לפני הכתוביות, אחת הדמויות אומרת משפט מחץ.

מבין שלושת הגיבורים הראשיים - גריסום מלאס וגאס, טיילור מניו יורק וקיין ממיאמי - האחרון (בגילומו של דייויד קארוסו) הוא המוצלח ביותר כשזה מגיע למשפטי המחץ. מישהו אפילו טרח והכין סרטון של 7 דקות שמורכב, רובו ככולו, מהמשפטים האלה. וזה, אני חייב להודות, אחד הדברים המצחיקים ביותר שראיתי בזמן האחרון.

סמיילי בשדה מוקשים

בניגוד לשני הקישורים הראשונים, הקישור השלישי הוא כולו אמת. מדובר ב-213 פקודות ששמע חייל בצבא האמריקאי לאורך שנות השירות שלו. הוא טוען ששמע את כל הפקודות האלה בעצמו - חלקן ניתנו לו, וחלקן לאנשים שהיו לידו. לא כולן ניתנו לאחר מעשה, חייבים לציין.

בין הפקודות ניתן למצוא פנינים כמו "לעולם אסור להשתמש בכלי רכב צבאיים בשביל 'למחוץ' דברים", "אסור לפתוח בג'יהאד", "אסור לסמן שדה מוקשים בסמיילי" ועוד 210 פקודות, רובן מצחיקות להפליא.

לפני מספר ימים הודיע המחבר של הרשימה שהוא הולך לכתוב אחת חדשה, הפעם על חיי הנישואים. זה התחיל כבדיחה, מבחינתו, אבל בעקבות התגובות הנלהבות יש סבירות שהרשימה הזאת תופיע מתישהו בקרוב.

  • עוד באותו נושא:
  • תרבות

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully