וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

למי קראת מונופול?

רויטרס

4.2.2008 / 9:46

חילופי האשמות נרשמו בין גוגל למיקרוסופט במהלך סוף השבוע על רקע הצעת הרכש של מיקרוסופט ליאהו

חילופי האשמות בין גוגל למיקרוסופט על רקע הצעת הרכש של מיקרוסופט ליאהו

גוגל שיגרה מטח ראשון נגד הצעת הרכש של יאהו, בהאשימה את מיקרוסופט בניסיון להרחיב את מונופול התוכנה שלה אל תחום האינטרנט. דיוויד דראמונד, סגן נשיא בכיר בגוגל וסמנכ"ל המשפטים שלה, אמר בבלוג שלו כי הצירוף של מיקרוסופט ויאהו עלול לחתור תחת התחרות באינטרנט, וקרא לרגולטורים למנוע את המיזוג. הוא טען כי כוחה של מיקרוסופט נובע ממונופול בן עשורים שיש לה עם מערכת ההפעלה חלונות, והדפדפן אקספלורר.

מיקרוסופט הגיבה לטיעוני גוגל באמרה כי המיזוג עם יאהו יצור לגוגל המובילה "מתחרה מספר שתיים משכנעת ביותר לחיפוש ולפרסום באינטרנט". "כל תרחיש חלופי יוביל לפחות תחרות באינטרנט", אמר היועץ המשפטי של מיקרוסופט, בראד סמית.

המיזוג המוצע של מיקרוסופט ויאהו ישלב את הספקיות מס' 1 ו-2 של דואר אלקטרוני מבוסס אינטרנט, שירותי מסרים מיידיים ופורטלים - שערי הכניסה לאינטרנט.

דראמונד טען בבלוג רשמי שלו, כי מיקרוסופט תבכר את שירותיה ושירותי גוגל במקום לאפשר ללקוחותיה להשתמש בשירותי מתחרים. "האם הצירוף של השתיים ינצל לטובתו את המונופול בתחום תוכנות ה-OC כדי להגביל באופן לא הוגן את יכולתם של צרכנים לקבל גישה חופשית לאי-מייל, מסרים מיידיים ושירותי אינטרנט אחרים"? שאל דראמונד בבלוג http://googleblog.blogspot.com/

בכירי מיקרוסופט טענו כי גוגל - ולא מיקרוסופט - היא החברה שרשויות ההגבלים העסקיים צריכים למנוע ממנה לרכוש את יאהו, בשל שליטתה של גוגל בתחום החיפוש. הם ציינו נתונים המראים כי לגוגל 75% מכלל הכנסות החיפוש בעולם. ליאהו ומיקרוסופט ביחד 20% מהכנסות החיפוש באינטרנט.

"כיום גוגל היא מנוע החיפוש וחברת הפרסום הדומיננטית ברשת", אמר סמית בתגובה לגוגל ביום ראשון. "גוגל צברה 75% מכלל ההכנסות מחיפוש בעולם, והנתח שלה ממשיך לגדול".

מקור יודע דבר בגוגל אמר כי החברה מאמינה שמיקרוסופט משתמשת באותם תרגילים שעשתה בשנות ה-90 כדי למנוע מגולשים להשתמש בדפדפן נטסקייפ.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully