וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ביל גייטס לא מתמקח

סוכנויות הידיעות

19.2.2008 / 9:02

מיקרוסופט לא תמתיק את הצעת הרכש שהגישה ליאהו. החברה תמשיך להשקיע בתחום החיפושים המקוונים גם ללא יאהו

ענקית התוכנה מיקרוסופט אינה מתכוונת להעלות את הצעת הרכש העוינת בסך 31 דולר למניה שהגישה ליאהו ואינה מתכוונת לפתוח במגעים על העלאת המחיר - כך אמר היום יו"ר מיקרוסופט, ביל גייטס, בראיון לסוכנות הידיעות אי.פי.

גייטס הוסיף כי מיקרוסופט מתכוונת להשקיע בתחום החיפושים המקוונים כדי לחזק את התחרות בינה לבין גוגל, אפילו אם לא תצליח לרכוש את יאהו.

"שלחנו להם מכתב שבו נאמר כי מדובר בהצעה הוגנת. לא היתה שום התפתחות אחרת, לבד מזה שאמרנו שלדעתנו זאת הצעה הוגנת ושעליהם לבחון אותה ברצינות", אמר גייטס.

בתחילת החודש הגישה מיקרוסופט הצעת רכש בסך 44.6 מיליארד דולר לענקית האינטרנט, אולם מאז זינקה מניית יאהו. לעומת זאת, מניית מיקרוסופט נפלה ב-13%, דבר שהוריד את ערכה של עסקת המזומן והמניות ל-41 מיליארד דולר.

יאהו דחתה את הצעתה של מיקרוסופט בטענה כי היא נמוכה מדי ואינה משקפת את שוויה האמיתי של החברה. לפי דיווחים בתקשורת, החברה מעוניינת כיום בשיתוף פעולה עם יריבתה המרה יאהו או עם חברות אחרות, כמו AOL, במטרה להתחמק מהצעת הרכש של מיקרוסופט.

לאחר דחיית הצעתה, אמרה מיקרוסופט כי היא אינה מתכוונת להעלות את הצעת הרכש, אותה כינתה "מלאה והוגנת". מרבית הכלכלנים מעריכים כי מיקרוסופט תמתיק את הצעת הרכש שלה ל-35 דולר למניה.

למרות זאת, ה"סאנדיי טיימס" הבריטי דיווח לפני כשבוע כי מיקרוסופט שוקלת לנצל את מעמדה כבעלת מניות ביאהו כדי להדיח את חברי הדירקטוריון הקיימים של החברה במידה ולא תצליח להגיע עמם להסכמה.

בראיון לרויטרס, אמר גייטס כי גוגל היא החברה היחידה המחזיקה ב"מסה קריטית" משוק החיפושים המקוונים וציין כי מיקרוסופט זקוקה להגדיל את הנתח שלה בשוק באופן משמעותי במטרה ליצור תחרות בינה לבין גוגל.

"אנחנו יכולים להרשות לעצמנו לבצע השקעות גדולות בהנדסה ובשיווק, ואנחנו נעשה זאת עם או בעלי יאהו", אמר גייטס, שהוסיף כי "למרות זאת, אנחנו נגיע מהר יותר ליעדים שלנו אם המהנדסים המעולים של יאהו והעבודה המעולה שהחברה עשתה עד היום יצטרפו למאמץ המשותף".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully