וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

משחקים לבניה עצמית

מיקרוסופט ונוקיה משיקות במקביל שני שירותים שנועדו לאפשר למשתמשים לבנות משחקים לפלטפורמות שלהן

בזמנים עברו, רק מעטים היו בעלי היכולת ליצור משחקים. התהליך היה לא מאוד ידידותי למשתמש, והידע שנדרש היה מתקדם עד מאוד. אבל הזמנים משתנים – כיום יש לנו כלים באמצעותם כל אחד, כמעט, יכול ליצור משחק מחשב פשוט, אפילו בלי ידע בתכנות. שתי יוזמות חדשות מנצלות את הרצון של אנשים לפתח משחקים מקוריים במטרה להעשיר את ספריית המשחקים של קונסולת האקס-בוקס 360 והטלפונים של נוקיה אשר תומכים בשירות ה-N-Gage החדש.

השירות הראשון הוא Yamake של חברת נוקיה. מדובר בתוכנה פשוטה לעיצוב משחקים בעזרת תוכן אותו המשתמשים עצמם מביאים. את המשחקים ניתן לשתף דרך הפורטל הסלולרי של ה-N-Gage, או באמצעות שליחת קובץ המשחק למשתמשים אחרים. מההודעה לעיתונות לא ברור עדיין איזו רמה של התאמה אישית תתאפשר באמצעות Yamake, מתי הוא יושק ומה יהיה מחירו.

האפשרות הזו, של יצירת משחקי חובבים לשירות ה-N-Gage, מראה שנוקיה למדה משהו מהטעויות אותן עשתה עם טלפון האנגייג' הכושל. לא עוד מערכת סגורה הרמטית עם תמיכה של יצרני משחקים מעטים, אלא שירות מבוסס תוכנה שמתאימה לטלפונים של מיליוני לקוחות, יחד עם האפשרות ליצור תוכן ייחודי ולשתף אותו עם שאר המשתמשים.

גרסת הקונסולה

השירות השני, עליו הכריזו אתמול אנשי מיקרוסופט בכנס מפתחי המשחקים GDC 2008, הוא ה-Community Arcade – חלק חדש בתוך מערכת ה-Xbox Live המקוונת של האקס-בוקס 360, אליו יוכלו הגולשים להעלות משחקים שיצרו בעצמם בעזרת סט הכלים XNA Game Studio, אשר זמין להורדה בחינם.

במיקרוסופט צופים כי יותר מ-1000 משחקים כאלה יועלו למערכת עד סוף 2008, מה שיהפוך את האקס-בוקס לקונסולה עם ההיצע הכי גדול של משחקים "קטנים" אותם ניתן להוריד ישירות לכונן הקונסולה. לקהילה אף יהיו כלים בשביל לדרג ולבקר את המשחקים אותם יצרו חבריהם לקונסולה.

  • עוד באותו נושא:
  • xbox
  • n-gage

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully