וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט נקנסה ב-1.4 מיליארד דולר

אשר שכטר

27.2.2008 / 13:54

רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי הענישה את החברה בשל אי ציותה לפסיקה לאפשר גישה לקוד התוכנה של חלונות

רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי הטילה היום קנס שיא בסך 899 מיליון יורו (1.4 מיליארד דולר) על מיקרוסופט, בטענה כי החברה לא צייתה לפסיקה מ-2004 שקבעה כי היא ניצלה לרעה את הנתח שלה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים והורתה לה לאפשר למתחרותיה גישה לקוד התוכנה של תוכנת ההפעלה חלונות.

הקנס הנוכחי, הגדול ביותר שהטיל האיחוד האירופי אי פעם על חברה בודדה, מצטרף לקנסות קודמים בסך 778 מיליון יורו שהוטלו על מיקרוסופט בשל סירובה לציית לפסיקת הנציבות ומביא את סכום הקנסות הכולל שהוטל על החברה מאז 2004 על ידי הנציבות ל-1.68 מיליארד יורו.

"מיקרוסופט היא החברה הראשונה שהנציבות האירופית נאלצה לקנוס בשל אי-ציות לפסיקת הגבלים עסקיים. אני מקווה שההחלטה של היום תוביל לסגירתו של פרק מכוער במדיניותה של מיקרוסופט", אמרה המפקחת על ההגבלים העסקיים של הנציבות האירופית, נילי קרוס.

בספטמבר האחרון דחה בית המשפט האירופי ערעור שהגישה מיקרוסופט נגד פסיקת הנציבות האירופית מ-2004, שקבעה כי היא ניצלה לרעה את נתח השוק שלה במערכות ההפעלה למחשבים אישיים (95%) על מנת לפגוע במתחרות קטנות יותר בתחומים אחרים. בית משפט הורה למיקרוסופט לשלם קנסות בסך יותר מ-700 מיליון יורו, והורה לה לאפשר למתחרותיה גישה לקוד התוכנה של תוכנת ההפעלה חלונות.

בשבוע שעבר, בניסיון להרגיע את חששותיה של הנציבות האירופית כי היא מנצלת לרעה את מעמדה בשוק מערכות ההפעלה, הודיעה מיקרוסופט כי תחשוף כמה מהפרוטוקולים של תוכנות הדגל שלה, חלונות ואופיס, בניסיון לשפר את הקישוריות עם מוצרים מתחרים. ענקית התוכנה גם התחייבה שלא לתבוע מפתחי תוכנות קוד פתוח, בהן לינוקס, בגין הפרת פטנטים.

בדברים שנשאה היום בבריסל, אמרה קרוס כי החליטה להטיל על מיקרוסופט את הקנס, בין היתר, משום שהחברה לא גבתה עמלות תמלוגים "סבירות" על גישה לקודים של מערכת ההפעלה שלה. קרוס ציינה כי החלטת הנציבות אינה נוגעת להודעתה של מיקרוסופט בשבוע שעבר, וקשורה לאי-ציותה של החברה לפסיקה מ-2004. במארס 2007, איימה הנציבות להטיל קנסות בסך מיליוני יורו על כל יום שבו מיקרוסופט אינה מצייתת לפסיקה החל מדצמבר 2005.

בחודש שעבר הודיעה הנציבות האירופית כי פתחה שתי חקירות חדשות נגד מיקרוסופט בחשד להתנהגות לא תחרותית, אחת מהן נוגעת לסוגיית קישוריות בין מחשבים. לפי החשד, מיקרוסופט לא סיפקה כנדרש מידע המאפשר לספקיות תוכנה אחרות ליצור מוצרים שיוכלו לפעול ביחד עם מערכת ההפעלה חלונות של מיקרוסופט. החקירה השנייה נוגעת לחשדות לפיהם ניצלה מיקרוסופט את המעמד המוביל שלה בשוק מעבדי התמלילים כדי לפגוע במתחרות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully