וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קץ להטרדות האינסופית בדוא"ל?

צבי זרחיה

25.3.2008 / 13:14

הצעת חוק שתעלה בכנסת מטילה קנס על מפרסמים באינטרנט, SMS ומענה טלפוני, שישגרו הודעת דואר אלקטרוני בלא הסכמה בכתב של הנמען

ועדת הכלכלה אישרה הבוקר את העלאתה להצבעה בקריאה השנייה והשלישית של הצעת חוק ממשלתית האוסרת על שיגור דואר זבל. הצעת החוק מטילה קנס של 202 אלף שקל על מפרסמים באינטרנט, SMS, פקסימיליה, ומענה טלפוני אוטומטי במידה שישגרו הודעת דואר אלקטרוני בלא הסכמה מפורשת בכתב של הנמען.

עם זאת, פנייה חד פעמית מטעם המפרסם לנמען שהוא בית העסק המהווה הצעה להסכים לקבלת דברי פרסומת מטעמו לא תחשב כהפרה של הוראות החוק. עוד קובע החוק כי מפרסם רשאי לשגר דבר פרסומת אף אם לא התקבלה הסכמתו של הנמען אם הנמען מסר את פרטיו למפרסם במהלך רכישה של מוצר או שירות או במהלך של מו"מ לרכישה והמפרסם הודיע לו שהפרטים שמסר ישמשו לצורך משלוח דבר פרסומות מטעמו.

כמו כן, המפרסם רשאי לשגר דבר פרסומת אם המפרסם נתן לנמען הזדמנות להודיע לו בכל עת שהוא מסרב לקבל דבר פרסומת והנמען לא עשה זאת. בהצעת החוק נקבע עוד שיוטל קנס של 67 אלף שקל על מפרסם המשגר דבר פרסומת שלא נכללו בו הפרטים הבאים באופן ברור ובולט כמו: ציון היותו דבר פרסומת, בתחילת דבר הפרסומת ואם דבר הפרסומת משוגר באמצעות הודעת דואר אלקטרוני הרי שבכותרת ההודעה. כמו כן, המפרסם יחויב לציין את שמו של המפרסם, כתובתו, ודרכי הקשר עימו. סעיף נוסף בהצעת החוק שבמידה שנשלח דבר פרסומת ביודעין בניגוד להוראות החוק הרי שבית המשפט רשאי לפסוק בשל הפרה זו פיצויים שאינם תלויים בנזק בסכום שלא יעלה על 1,000 שקל בגין כל הודעה שנשלחה בניגוד לחוק.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully