וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט לא מרפה מיאהו

מיכל רמתי

10.4.2008 / 9:22

נמצאת במגעים עם חברת המדיה של רופרט מרדוק, ניוז קורפ, להגשה של הצעת רכש משותפת ליאהו ושילוב של MySpace עם MSN

ענקית התוכנה מיקרוסופט וענקית המדיה ניוז קורפ נמצאות במגעים להגשת הצעת רכש משותפת עבור יאהו, במסגרתה תשולב MySpace עם פעילות האינטרנט של מיקרוסופט (MSN) ויאהו, לפי דיווחים ב"ניו יורק טיימס" וב"וול סטריט ג'ורנל".

בינתיים, יאהו נמצאת במגעים למיזוג עם AOL, חטיבת האינטרנט של טיים וורנר, כך מדווחת סוכנות הידיעות בלומברג. בנוסף הודיעה אמש יאהו על ניסוי למזג את החיפוש ביאהו עם החיפוש בגוגל - אופציה נוספת שנועדה להגן על יאהו מפני השתלטות עוינת של מיקרוסופט. מיקרוסופט, טיים וורנר, ניוז קורפ ויאהו לא מסרו תגובה אודות הדיווחים.

מיקרוסופט נתנה בשבת האחרונה אולטימטום ליאהו לקבלת את הצעת הרכש - בשווי כ-42 מיליארד דולר - בפרק זמן של שלושה שבועות. באם לא תיענה יאהו בחיוב להצעה עד אז, עשויה מיקרוסופט להנמיך את הצעתה, ולנסות להשתלט על יאהו באמצעות החלפת הדירקטוריון. יאהו דחתה עד כה את הצעתה של מיקרוסופט, בטענה כי היא נמוכה מדי. הצעתה המקורית של מיקרוסופט מה-1 בפברואר, בשווי כ-31 דולר למניה, נחלשה בינתיים על רקע ירידת המניות, ושווה כעת כ-29 דולר למניה.

לפי "ניו יורק טיימס" מגעיה של מיקרוסופט עם ניוז קורפ נמצאים בשלב רגיש ביותר. "וול סטריט ג'ורנל" אמר כי מדובר במגעים רציניים. עד לאחרונה הוזכרה ניוז קורפ דווקא בהקשר של שיתוף פעולה עם יאהו כנגד הצעתה של מיקרוסופט.

המגעים של יאהו עם טיים וורנר למיזוג עם פעילות AOL נמצאים בשלבים מתקדמים, לדברי מקורות לסוכנויות הידיעות בלומברג ורויטרס. לדברי המקורות, תיווצר ישות חדשה בשם יאהו-AOL, שטיים וורנר תחזיק ב-20% ממנה, בתמורה לסכום כלשהו ליאהו, שיאפשר ליאהו לרכוש בחזרה מניות בשווי מיליארדי דולר.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully