וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מיקרוסופט מול יאהו: money time

27.4.2008 / 11:34

פג האולטימטום שהציבה מיקרוסופט ליאהו לקבל את הצעת הרכש בגובה 44.6 מיליארד דולר. עשויה לנסות להשתלט על הדירקטוריון

ענקית התוכנה מיקרוסופט עשויה לנסות להשתלט על יאהו, כבעלת מניות, באמצעות החלפת דירקטוריון החברה, לאחר שהאולטימטום שהציבה לחברה לקבל את הצעת הרכש שהגישה לה פקע ביום שבת. מיקרוסופט הציבה ליאהו אולטימטום לפני 3 שבועות, לאחר שיאהו דחתה את הצעת הרכש שהגישה לה מיקרוסופט ב-1 בפברואר בטענה כי היא נמוכה מדי. לפי האולטימטום שהציגה מיקרוסופט, אם לא תושג עסקה עד ה-26 באפריל תשקול מיקרוסופט להנמיך את הצעת הרכש או לנסות להשתלט על יאהו באמצעות החלפת הדירקטוריון.

הצעת הרכש של מיקרוסופט, המורכבת ממזומן וממניות, העניקה בעת הגשתה שווי של 44.6 מיליארד דולר ליאהו, אך כעת שווייה 42 מיליארד דולר בעקבות ירידה במניית מיקרוסופט. יאהו דחתה את ההצעה בטענה כי היא נמוכה מדי, אך ציינה כי היא אינה מתנגדת באופן עקרוני לעסקה עם מיקרוסופט, במידה שהחברה תעלה את הצעתה. מיקרוסופט, מצדה, מסרבת להעלות את הצעת הרכש והדגישה מספר פעמים כי אף שהיא רואה במיזוג עם יאהו דרך פעולה טובה לתחרות השתיים מול גוגל, היא אינה מוכנה לשלם כל מחיר עבור החברה. לאחר פרסום תוצאותיה הרבעוניות ביום חמישי, חזרה מיקרוסופט על הצהרתה כי אין בכוונתה להעלות את הצעת הרכש שלה עבור יאהו וכי בכוונתה לעבור למהלכים עוינים או אף לבטל כליל את הצעת הרכש, אם יאהו תמשיך להביע "ציפיות לא מציאותיות".

סמנכ"ל הכספים של מיקרוסופט, כריס לידל, אמר כי "ביצוע מהיר הוא חיוני עבור סבירות העסקה", וכי אם לא יגיעו החברות להסכמה עד לסוף השבוע הקרוב, תשקול מיקרוסופט מחדש את האפשרויות העומדות בפניה ותחשוף בשבוע הבא את תכניתה.
"יאהו ממשיכה לאבד מהנתח שלה בשוק החיפושים המקוונים ורווחי החברה ממשיכים לרדת משנה לשנה", אמר לידל, שהוסיף כי "טרם ראינו הוכחות לכך שהצעת הרכש שלנו אכן נמוכה מדי" והוסיף כי "למעשה, אנחנו רואים בדיוק כי ההיפך הוא הנכון".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully