וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הצעת חוק להכנסת מפעיל סלולרי וירטואלי

אמיתי זיו

27.4.2008 / 14:30

את ההצעה הגישו חברי הכנסת משה כחלון ואבישי ברוורמן. "פעולתם של המפעילים הוירטואליים מתאפיינת על פי רוב במחירים נמוכים"

חברי הכנסת משה כחלון (ליכוד) ואבישי ברוורמן (עבודה) הגישו הצעת חוק להכנסת מפעיל סלולרי וירטואלי לשוק הישראלי (MVNO). מדובר במודל של מפעיל סלולרי ללא תשתיות, שרוכש דקות מהמפעילות הקיימות בהנחת כמות ומוכר אותן ללקוח הסופי. ההצעה הוגשה לפני יציאת הכנסת לפגרה בתחילת החודש והדיון בה יתקיים עם חזרת הכנסת לפעילות באמצע מאי.

"לפעילותם של מפעילים וירטואליים ישנה השפעה ישירה על התפתחות התחרות ורווחת הצרכנים בתחום הטלפוניה הניידת באותן מדינות בהן הם פעילים", מסבירים חברי הכנסת בהצעת החוק, "פעולתם של המפעילים הוירטואליים מתאפיינת על פי רוב בשימוש במכשירי קצה פשוטים, מחירים נמוכים, שקיפות ובהירות. על אף התפתחותן של חברות אלו במרבית שווקי העולם, כאמור, במדינת ישראל לא התפתחה עד כה פעילות של מפעילים וירטואליים. מדינות רבות בחרו לפעול לשם קידום פעילותם של מפעילים וירטואליים מתוך הבנה כי זוהי הדרך היעילה והכלכלית ביותר לפיתוח התחרות ורווחת הצרכנים בתחום הטלפון הנייד, אשר מהווה כיום שירות חיוני ובסיסי".

על פניו, הצעת החוק מיותרת משום שהחלטה לעידוד הכנסת מפעיל וירטואלי לשוק התקבלה כהחלטת ממשלה כבר באוגוסט 2007. חברי הכנסת מסבירים: "מכיוון שהחלטת הממשלה לא יושמה עד כה החלטנו לפעול באמצעות חקיקה פרטית, והגשנו את הצעה כזרז לממשלה לפעול". ברמה הטכנית, חברי הכנסת מציעים, שיתווסף ל'חוק התקשורת בזק ושידורים', הגדרה של בעל רישיון מפעיל רט"ן (רדיו טלפון נייד - סלולר, א"ז) 30 יום מרגע קבלת החוק. הם מציעים גם ששר התקשורת יוכל להתערב, במידה ולא תתקבל הסכמה בין המפעיל הוירטואלי למפעיל הרגיל על מחיר הדקה הסיטונאית.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully