וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגש ורוץ לרשת

30.4.2008 / 12:49

איפה מוצאים עדויות של ניצולים ואיפה מחפשים קרובים רחוקים? דניס ויטצ'בסקי חובש ל-24 שעות את הכובע הרציני שלו, ושולח אתכם ללמוד על רצח עם ברשת

היום הוא ערב יום הזכרון לשואה ולגבורה. אי לכך, לוקח מדור "הגש ורוץ לרשת" חופש מבדיחות ביזאר וצבים דמיוניים, והופך – לשבוע אחד לפחות – לרציני.

זכרון

63 שנים עברו מאז הסתיימה מלחמת העולם השניה, ואיתה גם שואת יהודי אירופה. זה אומר שהאנשים הצעירים ביותר שבאמת יכולים לספר על חוויותיהם מהמקום ההוא, בזמן ההוא, הם כיום בני יותר מ-65. בעוד כמה עשרות שנים, רוב רובם כבר לא יהיה איתנו, אבל הזכרונות נשארים.

יש קונצנזוס על כך שחשוב לזכור את המאורעות ההם, והויכוח הוא על דרך הזכרון. לטעמי, הדרך הכי טובה היא דרך עיני האנשים שהיו שם, והאינטרנט מאפשר לנו כיום לעשות את זה. ברחבי הרשת פרוסות להן מאות עדויות של אנשים אודות המלחמה ההיא, ותת-המלחמה של הנאצים נגד היהודים. כל עדות היא סיפור חיים של מישהו, ואלה הם תמיד הסיפורים המעניינים ביותר. האתר הבא מרכז, בין השאר, המון עדויות – של ניצולים, מצילים, משחררי מחנות ורבים אחרים.

איחוד

אחת התופעות הנפוצות ביותר בימים הרעים ההם היתה הפרידה. משפחות הופרדו והגיעו לקצוות השונים של העולם בגלל הכאוס ששרר בכל יבשת אירופה. במשך שנים רבות, היו מעט מאוד ערוצים למציאת בני משפחה אבודים, אך עם הגעתו של האינטרנט הפך העניין לקל הרבה יותר.

אתר בשם JewishGen יכול לעזור לכם למצוא קרובים על פי שם משפחה, מדינה, עיר מוצא ופרמטרים אחרים. הוא עושה את זה בזכות גישה למאגרי מידע עצומים של קהילות יהודיות וחוקרים. מעבר לכך, יש באתר גם פרויקטים מיוחדים שקשורים לשימור זכרון השואה.

sheen-shitof

מחיר חסר תקדים

המכשיר של הישראלים שהמציאו את מסירי השיער בהנחה בלעדית

בשיתוף Epilady

עתיד

שואת יהודי אירופה היא הדוגמה המתבקשת לתיאור רצח עם. אבל אין לעם שלנו מונופול בתחום הזה – רדיפת עמים לא התחילה עם היהודים וגם לא נגמרה איתנו. בשנים האחרונות אנחנו שומעים על טיהור אתני ברחבי אפריקה, וגם בחבל הבלקן נעשו נסיונות להשמיד קבוצת אנשים בגלל מוצאם ואמונתם.

האתר Prevent Genocide שם למטרתו לחנך את האנשים וללמד אותם עוד על אירועי העבר וההווה בשביל לשפר את העתיד. הוא כולל, מעבר להסברים אודות נסיונות להשמדת עם במאה ה-20, גם חדשות על מה שקורה היום ברחבי העולם, ובייחוד באזורי קרבות.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully