וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גל הפיטורים בהיי טק נמשך

גיא גרימלנד

30.4.2008 / 13:32

חברת פוליקום הודיעה היום כי היא סוגרת את המרכז ביקנעם. בתקופה האחרונה פוטרו עובדים בריטליקס, IDT, נובה, טופספין ויוניפיר

נמשכים הפיטורים בהיי-טק. חברת ההיי-טק פוליקום ישראל, השלוחה של חברת התקשורת האמריקאית פוליקום, סוגרת את המרכז שלה ביקנעם ומפטרת כ-15 עובדים. המרכז ביקנעם מורכב מעובדי חברת הסטארט אפ הישראלית MeetU, שפיתחה תוכנות שיתוף פעולה באינטרנט.

MeetU, שהוקמה ב-99' בידי אוסקר גלוטמן וישראל דרורי, נרכשה בשנת 2002 על ידי פוליקום בעבור סכום של 9 מיליון דולר. החברה פיתחה פלטפורמה בשם MeetU Office המאפשרת ליחידים ולחברות לעבוד בשיתוף באמצעות האינטרנט. הפלטפורמה מאפשרת לבצע עבודה שיתופית על מסמכים, לשמש משרד וירטואלי משותף ולתקשר באמצעות דואר אלקטרוני ומסרים מיידיים. בזמנו קיוותה פוליקום לשלב את מרכיב תקשורת הנתונים של MeetU במערכות הוועידה המקוונות של החברה.

פוליקום האמריקאית מפתחת ומייצרת אביזרי קצה לוועידות וידיאו וקול. החברה נסחרת בנאסד"ק לפי שווי של 2 מיליארד דולר. את שנת 2007 היא סיימה בהכנסות של 929 מיליון דולר לעומת 682 מיליון דולר ב-2006. לחברה רווח נקי של 62 מיליון דולר לעומת 71 מיליון דולר ב-2006. היא מעסיקה בעולם כ-2,300 עובדים. בארץ הפעילה פוליקום את המרכז ביקנעם ומרכז בפתח תקווה בו מועסקים כ-200 עובדים.

פוליקום רכשה את חברת אקורד הישראלית בדצמבר 2000 בעסקת מניות בשווי של 340 מיליון דולר. במרץ 2001 נהפכה אקורד לחטיבת הרשתות בפוליקום (הפועלת בפ"ת). יואב לבני, מנהל תפעול בחברה, אישר ל-TheMarker כי פוטרו כ-15 עובדים. לטענתו, לפיטורים אין קשר אך ורק לשחיקת הדולר, אלא גם לסיבות נוספות אותן הוא לא פירט. הפיטורים הנוכחיים מצטרפים לשורה של גלי פיטורים שאירעו בתקופה האחרונה בהיי טק הישראלי. אמש דיווחנו כי חברת הסטארט-אפ יוניפיר פיטרה כ-10 עובדים. גם חברת IDT פיטרה בישראל עשרות עובדים. פיטורים נוספים בוצעו בחברות: ריטליקס (40 מתוך 1530), טופספין (פיטרה 40% מהעובדים) ונובה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully