וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מגייסים ברשתות החברתיות

עידו סולומון

25.5.2008 / 15:32

קרוב לשליש ממנהלי משאבי האנוש מצהירים כי הם מגייסים עובדים חדשים באמצעות הרשתות החברתיות - דוגמת LinkedIn ופייסבוק

הרשתות החברתיות הולכות ותופסות תאוצה גם בשוק העבודה: קרוב לשליש ממנהלי משאבי האנוש מצהירים כי הם מגייסים עובדים חדשים באמצעות הרשתות החברתיות - דוגמת LinkedIn, פייסבוק, TheMarker Cafe;. כך עולה מסקר מנהלי משאבי האנוש שנערך על ידי פורטל מנהלי משאבי האנוש HRS וחברת רנסיס.

מהסקר עולה עוד כי להערכת מנהלי משאבי האנוש מדובר במגמה שרק תלך ותגדל - וכי הרשתות החברתיות ילכו ויתפסו בעתיד מקום מרכזי יותר בתהליך גיוס עובדים. כ-70% ממנהלי משאבי האנוש מעריכים כי הרשתות החברות ישמשו את מחלקות כוח האדם לאיתור וגיוס עובדים. 30% מהם אף ציינו כי הרשתות החברתיות יהפכו לכלי מרכזי לגיוס עובדים חדשים.

הסקר ניסה לבדוק מהם הרשתות החברתיות השכיחות ביותר לגיוס עובדים. מהנתונים עולה כי שתי הרשתות החברתיות המובילות לגיוס עובדים הן עדיין הרשתות הבינלאומיות. בראש הרשימה ניצבת LinkedIn עם 75% מהמשיבים, אחריה פייסבוק 62% ובמקום השלישי TheMarker Cafe; עם 34%. מרבית המשיבים - כ-69% - ציינו כי הם רשומים ברשת חברתית אחת לפחות. עם זאת, כאשר נשאלו עד כמה הם נחשפים בפרטים אישיים ברשת החברתית - ענו רוב של 44% כי הם מציגים את הפרטים המינימלים בלבד, ואילו 39% שומרים על קורקטיות לצרכים מקצועיים בלבד.

ברק גפני, מנכ"ל HRS, מסר כי "נתוני הסקר מצביעים על כך שמנהלי משאבי אנוש מוצאים בהתפתחות הרשתות החברתיות כר פורה לאיתור עובדים בנקודות קריטיות, אשר קשה להשיגם בדרכים אחרות או שהעלות האלטרנטיווית היא גבוהה לארגון. כך, אם התפתחות האפשרויות החברתיות שמציעות הרשתות השונות באינטרנט נוצרו גם כלים יישומיים המנוצלים היטב לטובת הארגון. אין ספק כי מנהלי משאבי האנוש מאמצים בהדרגה את הרשתות החברתיות והופכים אותם למרכיב חשוב לגיוס עובדים במקביל לאפיקים המסורתיים שהכרנו עד כה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully