וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

יאהו: לא יהיה מיזוג עם מיקרוסופט

נמרוד הלפרן

12.6.2008 / 23:08

ענקית החיפוש המקוון הודיעה היום כי המגעים עם מיקרוסופט הסתיימו ללא כל תוצאה, וכי מיקרוסופט אינה מעוניינת עוד ברכישתה

מניית חברת האינטרנט יאהו (סימול YHOO) צנחה ב-10%במסחר בוול סטריט בעקבות דיווח של בלוג חדשות הטכנולוגיה טק-קראנץ' (TechCrunch) לפיו יאהו ומתחרתה גוגל (סימול GOOG) צפויות לצאת בהודעה משותפת היום אחר הצהריים (לפי שעון ארה"ב), וכן בעקבות הודעת יאהו כי הסתיימו השיחות שניהלה עם ענקית התוכנה מיקרוסופט (סימול MSFT) מבלי שהושגה הסכמה מכל סוג שהוא לגביי מיזוג בין החברות.

"התקיימו אין ספור שיחות ופגישות עם מיקרוסופט לגבי מספר עסקות חלופויות", נאמר בהודעה שפירסמה יאהו. עוד ציינה החברה כי בפגישה אשר כללה כמה מחברי דירקטוריון יאהו עם נציגי מיקרוסופט, הבהירה ענקית התוכנה כי היא אינה מעוניינת עוד ברכישת יאהו. "בפגישה, נציגי מיקרוסופט הבהירו באופן שאינו משתמע לשתי פנים כי מיקרוסופט אינה מעוניינת ברכישת יאהו, גם לא במחיר שכבר הציעו", נאמר בהודעה.

טק-קראנץ', אשר ציטט מקור המקורב לאחד החברות, דיווח כי ההודעה המשותפת של יאהו וגוגל נוגעת ככל הנראה לשותפות של שתי החברות בתחום החיפוש המקוון, אשר במסגרתו תועבר חלק או כל פעילות השיווק צמוד תוצאות חיפוש, ואולי אף פעילות החיפוש המקוון כולה, לידי גוגל. הסכם שיתוף פעולה עם גוגל בתחום הפרסום צמוד תוצאות חיפוש, עשוי להגדיל את הכנסות יאהו בתחום הפרסום. עם זאת, עסקה זו עשויה לעורר התנגדות על רקע חשש מפגיעה בחוקי ההגבלים העסקיים, שכן גוגל ויאהו הן שתי החברות המובילות בשוק הפרסום צמוד חיפוש מקוון בארה"ב.

יאהו הודיעה היום כי המגעים עם מיקרוסופט הסתיימו ללא כל תוצאה, וכי מיקרוסופט אינה מעוניינת עוד ברכישת יאהו. מוקדם יותר היום, דיווח אתר העיתון "וול סטריט ג'ורנל" על סיום המגעים ועל כך שמיקרוסופט אינה מוכנה עוד לשלם מחיר של 33 דולר למניה עבור יאהו. ענקית התוכנה הודיעה בחודש שעבר על ביטול הצעת הרכש הגישה עבור יאהו, אולם מאז ניהלו שתי החברות שיחות בניסיון להגיע בכל זאת לעסקה.

מיקרוסופט משכה בחודש שעבר הצעת רכש של 47 מיליארד דולר לרכישת יאהו. באותה עת הדגישה מיקרוסופט כי אינה מנסה להגיש הצעת רכש חדשה, אם כי היא שומרת לעצמה את הזכות להגיש הצעה כזו בכל זמן. יאהו הודיעה בתגובה כי תשקול את האפשרויות האסטרטגיות שלה לפי טובת בעלי המניות.

אייקאן תובע

המשקיע המיליארדר קרל אייקאן, המוביל באחרונה מאבק שליטה על יאהו במטרה להאיץ את מכירתה למיקרוסופט, הסלים השבוע את מאבקו בהנהלת יאהו כאשר תבע יחד עם משקיעים נוספים מבית משפט בדלאוור למנוע מענקית האינטרנט ליישם תוכנית פיצויים יקרה לעובדים שיפוטרו או יעזבו במקרה של החלפת השליטה בחברה.

יחד עם שתי קרנות פנסיה, אשר תובעות את יאהו בשל סירובה להיענות להצעת הרכש שהגישה לה מיקרוסופט, תבע אייקאן מבית המשפט להוציא צו מניעה נגד התוכנית, בטענה כי היא מונעת בפועל החלפה של חברי דירקטוריון יאהו ומרתיעה רוכשים פוטנציאלים מניסיון לרכוש את החברה. אייקאן, שנוהג להשקיע בחברות אשר לדעתו מוערכות בחסר או מנוהלת בצורה כושלת בניסיון ללחוץ על הנהלותיהן לבצע שינויים במדיניותן, פתח בחודש שעבר בניסיון השתלטות על יאהו. זאת, בטענה כי החברה "נהגה בצורה בלתי הגיונית" כאשר דחתה את הצעתה של מיקרוסופט לרכוש אותה בעבור 47.5 מיליארד דולר או 33 דולר למניה בטענה כי ההצעה נמוכה מדי. במסגרת מאבק השליטה שלו ביאהו, שנועד להוביל את החברה חזרה למגעים למיזוג עם מיקרוסופט, הציע אייקאן 10 מועמדים מטעמו לדירקטוריון החברה, בינהם מארק קיובן, בעלי קבוצת ה-NBA דאלאס מאבריקס. אייקאן אף צבר נתח של 4% ממניות יאהו, וקיבל בשבוע שעבר את אישור הרגולטור האמריקאי להגדלת הנתח שלו בחברה ל-6% תמורת 2.5 מיליארד דולר. בראיונות לתקשורת, קרא אייקאן להחלפת דירקטוריון יאהו, כולל המנכ"ל ג'רי יאנג, ואמר כי הנהלת יאהו חיבלה במתכוון בעסקה בינה לבין מיקרוסופט, בין היתר, באמצעות תוכנית הפיצויים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully