וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

חברות הליסינג נכנסות לכוננות

גיא גרימלנד

23.6.2008 / 12:43

מדינת ישראל עם הסוכנות היהודית מתכננת להעלות 1,000 אנשי היי-טק עד 2010. התוכנית מתמקדת בצעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם

המחסור החמור במהנדסים בתעשיית ההיי-טק בישראל מכריח את ממשלת ישראל לנקוט בצעדים דרמטיים ויחודיים. TheMarker חושף כי המחלקה לעלייה וקליטה בסוכנות היהודית מתכננת לשכפל את ההצלחה של העלייה הרוסית שהגיעה לארץ בתחילת שנות ה-90', ולהעלות 1,000 מהנדסי היי-טק עד שנת 2010.

הרעיון גובש בנייר עבודה שחובר בעבודה משותפת בין חברי ועדת ההיגוי של כנס רעננה ונציגי הסוכנות היהודית, ד"ר אביבה זלצר וציפי פינקוס. בפאנל על ההון האנושי, שייערך במסגרת כנס רעננה, יוצגו עיקרי נייר העבודה שגובש בימים אלו בסוכנות בשיתוף עם התעשיינים. יו"ר התאחדות תעשיית האלקטרוניקה וההייטק, יהודה זיסאפל, כבר שוחח בנושא הזה עם יו"ר הסוכנות, זאב ביילסקי.

מחקר של צוות המכון הכלכלי במרכז שלם בירושלים בראשות פרופ' עומר מואב וד"ר אריק גולד, שפורסם בעיתון "הארץ" מצא שישראל היא יצואנית המוחות מספר אחת לארה"ב ביחס לגודל האוכלוסייה - יותר מהודו, פקיסטאן, קנדה ומדינות אירופה. לפי המחקר, בשנים 2000-2004 נרשמה עלייה של 6% בשנה בבריחת המוחות. בין הסיבות המרכזיות לבריחת המוחות ניתן לציין את הפערים בשכר ואת נטל המס בין ישראל למדינות אחרות במערב. אתר האינטרנט "הידען", העוסק בטכנולוגיה ומדע, פירסם כי 4,600 אנשי סגל אקדמי ישראלים מאיישים את האוניברסיטאות בארה"ב - בערך כמספר אנשי הסגל באוניברסיטאות בישראל.

על הכוונת: היי-טקיסטים בני 20 עד 30

מי קהל היעד של היוזמה? בנייר העבודה מצוין כי מדובר בעולים בעלי השכלה במקצועות הטכנולוגיה, ההנדסה, רפואה, ביולוגיה וכדומה, בעלי ניסיון בעבודה בתחומי ההיי-טק, או מדענים וחוקרים היכולים להשתלב בתעשייה בישראל. התוכנית מתמקדת בצעירים בשנות ה-20 וה-30 לחייהם שטרם התבססו בארצותיהם ומעוניינים לעלות לישראל ולהשתלב בתעשיית ההיי-טק, ובעולים מהאזורים הגיאוגרפים הבאים: צפון אמריקה, אמריקה הלטינית וחבר המדינות העצמאיות (בריה"מ לשעבר).

התוכנית תציע לעולים הפוטנציאלים את השירותים הבאים: רשימת הזדמנויות תעסוקה בהיי-טק; סיוע וליווי לעולה ומשפחתו; מערך קליטה תומך לצעירים בודדים המגיעים ללא המשפחה; ייעוץ וליווי על ידי נציגי ה- Job Center מתחילת התהליך ועד שנה ממועד העלייה. הייעוץ יתבצע באמצעות פורטל אינטרנט המתאם בין משרות מבוקשות בתעשיות השונות בישראל, כולל בתעשיית ההיי-טק, לבין המועמדים עצמם.

בנוסף, יהנו העולים משירותי אולפן עברית תוך מאמץ לפתוח כיתת אולפן בתוך מתקני חברת ההיי-טק; מרכז קליטה לפי בקשת העולה ומשפחתו; בניית סל תרבות בהתאמה לצרכים בשיתוף עם הפירמה המעסיקה. תאריך היעד לתחילת התוכנית הינו ינואר 2009.

שלמה גרדמן, יו"ר כנס רעננה, אומר כי "החידוש בתוכנית הוא שלראשונה שליחי הסוכנות היהודית, בתיאום עם נציגי התעשייה בישראל, יאתרו מועמדים פוטנציאלים לעלייה מקרב העולים באותם אזורים בעולם בהם יש פעילות של עלייה. שליחי הסוכנות יפנו למי שעוסקים במקצועות ההיי-טק - מהנדסים ומומחים בתחומים השונים, כדי להמריץ אותם לעלות לישראל ולהיקלט בתעשיית ההייטק הישראלית המשוועת לאנשי מקצוע מיומנים".

גרדמן מציין, כי "העלאת מדענים ובעלי מקצועות בתחום ההיי-טק לישראל ושילובם בתעשייה, יתרמו קודם כל לצמצום מצוקת כוח האדם בתעשייה, נושא שהופך להיות אקוטי. פעולה זו גם תיתן משמעות נוספת להיותה של ישראל מדינת היי-טק שלא רק מייצאת אקזיטים לחו"ל, אלא גם מהווה מרכז השואב את מיטב המוחות היהודים בעולם", לדבריו.

  • עוד באותו נושא:
  • היי טק

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully