וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בלוקבסטר מגיעה לממיר שלכם

אמיתי זיו ומעיין כהן

13.7.2008 / 8:36

בתוך פחות משנה החברה תחל בשיווק של ממיר חדש שיאפשר קליטה של תכנים והזמנת סרטים בעלות של עשרות שקלים בחודש

"למה שיהיה כרוך סביב צוואר הלקוח עול תשלום של 200-300 שקל בחודש כדי שיוכל לראות טלוויזיה?", שואלת ענת שן- צור, מנכ"לית בלוקבסטר דיגיטל, זרוע הפעילות הדיגיטלית של בלוקבסטר, ומנחיתה פצצה של ממש. "במשך השנים משרד התקשורת הקים ועדות על ועדות במטרה ליצור חבילות בסיס זולות לצרכן בטלוויזיה, אבל אנחנו בבלוקבסטר מייתרים את כל העניין. אצלנו, לקוח יוכל לשלם כמה עשרות שקלים בודדים בחודש וליהנות מהתכנים שבהם הוא מעוניין. החזון שלנו הוא לספק לקהל הלקוחות שירות שישחרר אותם מההתחייבות לחבילות היקרות עם התוכן המיותר שמציעות yes ו-HOT".

בחברת בלוקבסטר בנו תוכנית שאפתנית מאוד, שעד כה הושקעו בה מיליוני דולרים, להשקת שירות שיתחרה ב-HOT ו-yes תחת השם Movie Box.

המיזם הגרנדיוזי, שפיתוחו צפוי להסתיים בתוך פחות משנה, מבוסס על מה שמכונה רפורמת הערוצים הפתוחים - DTT - רפורמה שצפויה להיכנס לתוקף בין מארס למאי 2009. על פי עקרונות הרפורמה, שעברה כבר את כל שלבי החקיקה ומתבצעות כבר עבודות בשטח, תיפרש בישראל רשת שידור דיגיטלית חדשה לערוצי הטלוויזיה 1, 2, 10, 33 ו-99.

בהתאם לכך, יחלו רשתות החשמל והציוד השונות בישראל לשווק ממירים דיגיטליים שיעלו כ-400 שקל, וכך כל לקוח יוכל לרכוש את הממיר באופן פרטי ולקלוט את הערוצים בחינם.

ואולם, החידוש האמיתי הצפוי ללקוחות, הוא בכך שבלוקבסטר תציע לצרכנים ממיר ייחודי משלה, שדרכו ניתן יהיה לא רק לקלוט את התכנים הפתוחים, אלא גם להזמין תוכני וידיאו וסדרות על פי דרישה ובתשלום - מעין VOD עשיר בתכנים.

התכנים עצמם יגיעו דרך חיבור האינטרנט שבבית, כנראה, דרך רשת אינטרנט אלחוטית בבית הלקוח.

"סקרים שערכנו מצביעים על כך ש-80% מזמן הצפייה של 70% מהצרכנים מוקדש לערוצים 2 או 10", אומר עופר לוי, יו"ר פעילות בלוקבסטר בישראל ומוסיף עוד קיסם למדורה כאשר הוא מציין: "אנחנו אומרים לצרכן - תזרוק את הממיר של HOT או yes, קח מאיתנו ממיר בעלות נמוכה, ותשלם רק על מה שאתה צורך. אני מודע לכך שזה לא מתאים לכל הקהלים אך 15%-20% מהנשאלים בסקרים שביצענו אמרו שהם מעוניינים בשירות כזה".

גם הקלטה, גם HD

נכון להיום, בלוקבסטר בוחנת כמה מסלולי שיווק של הממיר - או בתשלום חודשי קבוע נמוך או אפילו במודל שדומה לסלולר, כלומר, באמצעות החזר כספי על מחיר הממיר בצריכת סרטים.

בכל מקרה, בבלוקבסטר רצינים בכוונותיהם: מלבד ההשקעה שנעשתה עד כה במיזם, בשבוע שעבר פירסמה החברה מכרז סגור ליצרניות ממירים שונות. הדרישה: הצעת מחיר לייצור 100 אלף ממירים דיגיטלים.

לוי מסביר: "אנחנו נרכוש את הממירים באופן הדרגתי, על פי דרישה. מתוכננים כמה סוגי ממירים. הממיר הפשוט ישדר את הערוצים הפתוחים ואת ה-VOD שלנו, אבל יהיו גם ממירים עם יכולת הקלטה (PVR), כמו ה-yesMAX והמג'יק של HOT וגם ממירים עם יכולת שידור ברזולוציית HD גבוהה".

שן-צור מוסיפה על שיטת השידור והצפייה: "זהו שירות הורדה מהיר בטכנולוגיה שנקראת Progressive Download. בחיבור אינטרנט הנפוץ של 1.5 מגה-ביט ניתן לראות סרט באיכות טובה בתוך 10 דקות מרגע הזמנת הסרט. בחיבור שיש לי בבית של 5 מגה-ביט בשנייה, לא צריך להמתין בכלל מרגע ההזמנה עד לצפייה".

בלוקבסטר, הנערכת למיזם בכל צורה, בחרה כבר בחברת UP-CAST שתבצע בעבורה את אופטימיזציית השירות וחברת אורקה-אינטרקטיוו שתבנה את ממשק ה-VOD.

בחברה מדברים על תכונות נוספות שיימצאו בממיר כמו יכולת PUSH. מדובר בפונקציה שתאפשר ללקוח שצפה בפרק הראשון והשני של LOST, למשל, לקבל "בדחיפה", באופן אוטומטי, אל תוך הממיר גם את שאר הפרקים בעונה. כך, לא ייאלץ הצופה להמתין כעשר דקות לפרקים הבאים בתור, אם ירצה לצפות בהם ברצף.

מצוקה אמיתית

בלוקבסטר ישראל היא זכיינית של בלוקבסטר העולמית ולכן אין קשר כלכלי בין החברות. החברה בישראל היא בבעלות של רשת סופר-פארם (66%) ושותפה בה גם חברה בשם אורקה-אינטרקטיוו (33%), שנרכשה באחרונה על ידי פראנס טלקום.

תחת בלוקבסטר ישראל פועלות בעצם שתי חברות: הראשונה היא הרשת הקמעונית בלוקבסטר של חנויות השכרת הסרטים - רשת שמוזגה עם מה שכונה ענק הווידיאו, שבה אחזקות של, בין השאר, ידיעות תקשורת ותיאטראות ישראל; וכן בלוקבסטר דיגיטל, שבראשה עומדת שן-צור.

בחברה זו אין בעלות של ידיעות תקשורת, גם מסיבות רגולטוריות, שהרי ידיעות מחזיקה בנתח מ-HOT. לכן, רק הזרוע הדיגיטלית תהיה זו שתפעיל את ה-Movie Box.

לוי מודה שהפנייה למיזם נובעת גם מתוך מצוקה: "בלוקבסטר בהחלט בבעיה עם המודל של ההשכרות. מדובר במודל שלא מחזיק מים, על אף שהחברה רווחית. ברור לנו שלהגיע למחשבים כמו שאנו מגיעים כיום זה לא מספיק (ניתן להוריד סרטים באופן חוקי באמצעות בלוקבסטר למחשב, א.ז, מ.כ) - השירות האמיתי צריך להיות בטלוויזיה".

לטובת המודאגים מביניכם, לוי מדגיש כי לבלוקבסטר אין כל כוונה לסגור סניפים בטווח הנראה לעין. "ברור שהסניפים יצטרכו לעבור אבולוציה", הוא מדגיש, "כך שייהפכו למקום שעושים בו עוד דברים, למשל מוכרים בו מחשבים וגאדג'טים".

מבחינה רגולוטורית, לא נראה שצפויים לבלוקבסטר קשיים רבים: החברה פנתה למשרד התקשורת בבקשה להיות מפעילה של שירותי טלוויזיה, וקיבלה את האישור הדרוש. ניתן להעריך שכחלק מהתהליך, תיהפך בלוקבסטר גם לספקית אינטרנט.

במקביל, מסבירה שן-צור כי היא מודעת לאיום שקיים לשירות מצד אתרים המאפשרים הורדות לא חוקיות של תכנים באינטרנט. עם זאת, היא גורסת כי: "הורדת סרטים היא לא משהו שזמין לכל אחד. אנשים נרתעים מזה, לא רק כי זה לא חוקי, אלא כי זו התעסקות שלמה. לכמה מהחברים שלי יש ספריות שלמות של סרטים מהאינטרנט. הם מחפשים שעות וימים תוכן ואז את התרגום המתאים ובדרך מסתכנים בווירוסים. אנחנו מציעים נוחות, אמינות ואיכות מובטחת".

כחלק מההיערכות להשקת השירות החדש, מתכוונים בבלוקבסטר להקים מערך שירות לקוחות ומערך טכנאים במיקור חוץ.

לאנשי בלוקבסטר ברור שניהול אופרציה של מפעיל טלוויזיה יהיה כרוך בהשקעה כספית ניכרת, אך לוי נשמע בכל זאת אופטימי: "מדובר בחזון יומרני, אבל הוא לא הזוי. הבעלים של החברה הם בעלי כיס עמוק. בנוסף, אנחנו מחפשים שותף אסטרטגי למיזם. היינו במגעים עם כמה וכמה גופים בשוק התקשורת בישראל, כמו חברות הסלולר, וחלק מהגופים שמתמודדים כיום על שותפות ב-HOT".

לוי נשמע בטוח מאוד בשירות שמציעה בלוקבסטר: "מי שלא ייכנס ל-HOT ירצה להיות חלק מהשירות שלנו. אם שאול אלוביץ' לא יהיה ב-yes, הוא ירצה להיות שותף שלנו או להקים שירות מתחרה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully