וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

גוגל בעד יאהו אוטונומית

עפרה שלו

14.7.2008 / 16:23

אריק שמידט מנכ"ל גוגל אמר, כי "כשמיקרוסופט הגישה את הצעת הרכש בינואר, התקשרנו ליאהו וביקשנו מהם לשקול עסקה"

גוגל תומכת בהתנהלותה של יאהו אל מול הצעות הרכש העוינות של מיקרוסופט, משום שיאהו עצמאית תחזק את התחרות בשוקי הפרסום ובשוקי מנועי החיפוש, אמר ל"מדיה אינפו סנטר" אריק שמידט. בסוף השבוע דחתה יאהו הצעת רכש נוספת מצד מיקרוסופט והמשקיע המיליארדר קרל אייקאן. הפעם, הציעה מיקרוסופט לרכוש רק את חטיבת מנועי החיפוש של יאהו. "אנו תומכים ללא עוררין בהחלטתה של יאהו" לדחות את ההצעות של מיקרוסופוט, אמר שמידט.

"אין ספק בכך שעדיף שיאהו תישאר עצמאית", אמר שמידט. "היא תספק יותר תחרות בפרסום במנועי החיפוש ובשוקי פרסום אחרים, בעיקר בשוק הפרסום הגרפי המקוון (display advertising)".

גוגל היא החברה המובילה בתחום מכירות הפרסומות באינטרנט, אך מרבית ההכנסות שלה מגיעות ממכירת לינקים ממומנים המופיעים לצד תוצאות החיפוש במנוע החיפוש שלה. יאהו חזקה יותר בתחום המודעות הגרפיות.

בחצי השנה האחרונה, יאהו דחתה מספר פעמים הצעות רכש מצד מיקרוסופט. מיקרוסופט הציעה לרכוש את החברה כולה ב-47.5 מיליארד דולר, או 33 דולר למניה. לאחר שדחתה את הצעת הרכש, יאהו חתמה על הסכם שיתוף פעולה עם גוגל בתחום הפרסום, במסגרתו יהיו לחברות הכנסות משותפות מפרסום מקוון.

מנהלים בגוגל אמרו כי החברה שקלה זה זמן רב לחתום על עסקה עם יאהו, וכי הצעת הרכש של מיקרוסופט היוותה תמריץ לפעולה. "כשמיקרוסופט הגישה את הצעת הרכש בינואר, התקשרנו ליאהו וביקשנו מהם לשקול עסקה", אמר שמידט. "לדעתנו, ההצעה של מיקרוסופט פגעה בתחרויות בשוק".

שמידט אמר כי למיקרוסופט יש היסטוריה של בליעת חברות קטנות יותר והטמעתן במוצר "חלונות" שלה, דפוס אשר חונק את השוק.

יאהו הובילה את אתרי החדשות והמחקר הפיננסיים בארה"ב במאי, עם גידול של 58% במספר המבקרים באתר הפיננסים שלה לעומת החודש המקביל. יותר מ-18 מיליון גולשים ביקרו באתר במאי. במקום השני ניצבו האתרים הפיננסיים של AOL, ובמקום השלישי MSN מאני. מגזר אתרי הפיננסים כולו בארה"ב צמח ב-35% ליותר מ-64 מיליון מבקרים במאי, לפי דו"ח של חברת המידרוג קומסקור.

במקום הרביעי בדירוג היה אתר הנדל"ן של פורבס. במקום החמישי - אתרי דאו ג'ונס, ובמקום השישי CNN מאני.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל
  • יאהו

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully