וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

זינוק של 26% ברווחי אפל הודות ל-iPhone החדש

נמרוד הלפרן

21.10.2008 / 13:12

ענקית מוצרי האלקטרוניקה האמריקאית הרוויחה ברבעון האחרון 1.14 מיליארד דולר, אך סיפקה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי

ענקית מוצרי האלקטרוניקה האמריקאית אפל דיווחה היום על זינוק של 26% ברווחיה הרבעוניים, הודות למכירות מוגברות של הדגם החדש של מכשיר הטלפון הסלולרי iPhone (אייפון). עם זאת סיפקה החברה תחזית מאכזבת לרבעון הנוכחי.

אפל רשמה ברבעון הכספים הרביעי שלה, אשר הסתיים בסוף ספטמבר, רווח של 1.14 מיליארד דולר, או 1.26 דולר למניה - מעל לתחזית האנליסטים לרווח של 1.11 דולר למניה. מכירות החברה צמחו ב-27% לעומת התקופה המקבילה בשנה הקודמת, ל-7.9 מיליארד דולר - פחות מתחזית האנליסטים להכנסות של 8.05 מיליארד דולר. אפל עצמה העריכה בחודש יולי כי תרשום ברבעון רווח של דולר למניה על מכירות של 7.8 מיליארד דולר.

6.9 מיליון מכשירי iPhone ברבעון

אפל מכרה 6.89 מיליון מכשירי iPhone ברבעון שהסתיים בספטמבר - רבעון הכספים המלא הראשון של החברה מאז הצגת מכשיר הסלולר iPhone החדש ביוני. iPhone החדש כולל תמיכה ברשתות דור שלישי, שירות GPS, ומגוון רחב של יישומים חדשים אשר אמורים להגביר את השימוש במכשיר הפופולרי בקרב לקוחות עסקיים.

"אפל רשמה את אחד מהרבעונים הטובים בתולדותיה, עם מכירות מדהימות של iPhone - מכרנו יותר מכשירים מאשר חברת ריסרץ' אין מושן (RIM)", אמר מייסד ומנכ"ל אפל סטיב ג'ובס בעת פרסום הדו"חות. החברה מכרה ברבעון 11.05 מיליון נגני iPod (אייפוד) - גידול של 8% לעומת הרבעון המקביל בשנה הקודמת - ו-2.61 מיליון מחשבי מקינטוש, צמיחה של 21% לעומת התקופה המקבילה.

במבט קדימה לרבעון הנוכחי - אשר נחשב באופן מסורתי לרבעון חזק של אפל בשל עונת החגים - צופה אפל לרשום רווח של 1.06-1.35 דולר למניה על הכנסות של 9-10 מיליארד דולר. תחזית החברה היתה נמוכה מציפיות האנליסטים לרווח של 1.65 דולר למניה על מכירות של 10.6 מיליארד דולר ברבעון הנוכחי. ג'ובס אמר בעת פרסום הדו"חות כי אין להעריך כיצד צפויה להשפיע ההאטה בצמיחה הכלכלית על תוצאותיה הכספיות של אפל.

מניית אפל, אשר איבדה יותר ממחצית משוויה מתחילת השנה, יורדת ב-3.8% במסחר לאחר הסגירה, אחרי שסיימה את שעות המסחר הרגילות בוול סטריט בנפילה של יותר מ-7%. אפל גם חשפה ביולי גרסה חדשה של מערכת ההפעלה למחשבי מקינטוש, בשם Snow Leopard. בחודש ספטמבר חשפה החברה דגמים חדשים של נגן המדיה iPod.

שמועות על הידרדרות בריאותית

מצבו הבריאותי של ג'ובס עלה באחרונה לכותרת על רקע שמועות בדבר הידרדרות במצבו הבריאות - דיווחים שהוכחשו על ידי החברה. כך למשל, נאלצה אפל בתחילת החודש להוציא הודעה בה הכחישה דיווחים כי ג'ובס אושפז בבית חולים לאחר שלקה בהתקף לב.

מצבו הבריאותי של ג'ובס מהווה מקור לדאגה עבור המשקיעים באפל מאז 2004, כאשר עבר בהצלחה ניתוח להסרת סוג נדיר של סרטן הלבלב. חששות מפני בריאותו הלוקה שוב התעוררו בחודש יוני השנה, בשל רזונו הניכר בעת הצגתו של מכשיר ה-iPhone החדש.

בחודש שעבר, באירוע בסן פרנסיסקו במסגרתו חשף דגמים חדשים של נגן המדיה iPod, התלוצץ ג'ובס על מצב בריאותו ולגבי דיווחים מוקדמים על מותו. ג'ובס פתח את האירוע היום במשפט "לפני שנתחיל, רק רציתי לומר ש..." ואז הופיע על מסך המצגת המשפט הבא: "הדיווחים על מותי היו מוגזמים". אפל ייחסה את אובדן המשקל לווירוס, ומאז אמרה כי בריאותו של ג'ובס היא עניינו הפרטי. היעדר השקיפות מצד החברה - הידועה היטב בחשאיותה - גרמה לאנליסטים ומשקיעים להילחץ.

אירוע מביך במיוחד הנוגע לשמועות סביב מצבו הבריאותי של ג'ובס התרחש בחודש אוגוסט כאשר טעות מצד העורכים של סוכנות בלומברג הביאה לפרסומה של ידיעת אבל בת 17 עמודים המסכמת את מפעל חייו של מנכ"ל אפל. הטעות נבעה ככל הנראה משינויי עריכה שבוצעו בידיעה שהוכנה מראש, לכל צרה שלא תבוא.

  • עוד באותו נושא:
  • אפל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    1
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully