וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

אירופה סוגרת חלון באקספלורר

נמרוד הלפרן

16.1.2009 / 23:03

הנציבות האירופית תאסור על מיקרוסופט לכלול את הדפדפן אקספלורר כחלק מהתקנת חלונות

רשויות הרגולציה של האיחוד האירופי הודיעו לחברת מיקרוסופט האמריקאית, חברת התוכנה הגדולה בעולם, כי המדיניות לכלול את דפדפן האינטרנט שלה - אקספלורר - במערכת ההפעלה חלונות, מהווה הפרה של חוקי ההגבלים העסקיים של אירופה. כך מסרה היום מיקרוסופט.

הרגולטור האירופי קבע כי פסיקה של בית משפט אמריקאי בשנת 2002 לפיה אין למנוע מהחברה לכלול את הדפדפן במערכת ההפעלה, אינה מספקת עבור האיחוד האירופי, אולם ציין כי החלטה סופית בסוגייה טרם התקבלה. הנציבות האירופית הודיעה לפני כשנה כי פתחה בחקירה חדשה נגד מיקרוסופט, בחשד שזו הפרה את חוקי ההגבלים העסקיים בכך שכללה את אקספלורר בחלונות.

שיעור המשתמשים בדפדפן אקספלורר רשם נפילה משמעותית במחצית השנייה של שנת 2008 על רקע תחרות מוגברת מצד דפדפנים אחרים. מספר הגולשים באמצעות אקספלורר נפל בדצמבר ל-68% לעומת כמעט 74% בחודש מאי, לפי נתונים שפירסמה בתחילת החודש חברת המחקר נט אפליקיישנס.

הירידה בשיעור המשתמשים בדפדפן של מיקרוסופט באה על רקע שימוש מוגבר בדפדפנים מתחרים, בהם דפדפן הקוד הפתוח - פיירפוקס - של קרן מוזילה, הדפדפן סאפארי המשמש את מחשבי מקינטוש של אפל, וכן בעקבות השקתו בשנה שעברה של דפדפן כרום של גוגל.

שיעור המשתמשים בדפדפן פיירפוקס גדל ל-21% בדצמבר לעומת 18% במאי, ואילו הדפדפן סאפארי של אפל החזיק בחודש שעבר בנתח של כמעט 8% לעומת 6% במאי. שיעור המשתמשים בדפדפן כרום של גוגל גדל בדצמבר ל-1% לעומת 0.7% באוקטובר. גוגל השיקה את כרום בחודש ספטמבר.

בשנה שעברה, הטילה רשות ההגבלים העסקיים של האיחוד האירופי קנס שיא בסך 899 מיליון יורו על מיקרוסופט, לאחר שהחברה לא צייתה לפסיקה קודמת של האיחוד משנת 2004 שקבעה כי ענקית התוכנה ניצלה לרעה את הנתח שלה בשוק מערכות ההפעלה למחשבים אישיים. כמו כן, הורתה אז הנציבות למיקרוסופט לאפשר למתחרותיה גישה לקוד התוכנה של מערכת ההפעלה חלונות.

הקנס היה הגדול ביותר שהטיל מעולם האיחוד האירופי על חברה בודדה, והצטרף לקנסות קודמים בסך 778 מיליון יורו שהוטלו על מיקרוסופט בשל סירובה לציית לפסיקות הנציבות. בעקבותיו, הגיע סך הקנסות המצטבר שהוטל על מיקרוסופט מאז 2004 ל-1.68 מיליארד יורו.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully