וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ענקית השבבים אינטל תקצץ 6,000 משרות

החברה תסגור מפעלים במלזיה, בפיליפינים ובעמק הסיליקון. ברבעון הרביעי של 2008 קטנו הכנסותיה ב-23% והרווח צנח ב-90%

ענקית השבבים האמריקאית אינטל הודיעה כי תסגור מפעלים במלזיה ובפיליפינים, כמו גם את המפעל היחיד שלה בעמק הסיליקון שבקליפורניה, במהלך שמשמעותו אובדן של 6,000 משרות.

ההודעה נמסרה יום אחרי שהחברה – שהנה היצרנית הגדולה בעולם של מעבדים למחשבים אישיים - הפחיתה את מחירם של כמה מהשבבים שלה, ושבוע אחרי שדיווחה על ירידה בהכנסותיה ברבעון הרביעי של 2008.

כתוצאה מסגירת המפעלים יקוצצו 5,000-6,000 משרות באינטל, מתוך 84 אלף שהחזיקה החברה בסוף 2008. חלק מהעובדים במפעלים שייסגרו יוכלו לעבור למתקנים אחרים של החברה, שתעבור הליך ארגון-מחדש שיסתיים עד סוף 2009.

"זה לא מפתיע, בהתחשב בעובדה שהרבעון הראשון צפוי להיות מאתגר עבורם, והם מנסים לעשות ככל יכולתם לקצץ בהוצאות", אמר טאוניה סל, אנליסט בוולס פארגו.

אינטל דיווחה בשבוע שעבר כי מכירותיה ברבעון הרביעי צנחו ב-23% לעומת הרבעון הרביעי של 2007, בהתאם לתחזיות האנליסטים והחברה עצמה. עוד דיווחה החברה על צניחה של 90% ברווח ברבעון, על רקע ההאטה בכלכלה העולמית. החברה צופה כי הכנסותיה ברבעון הנוכחי יסתכמו בכ-7 מיליארד דולר, אולם לא פירסמה תחזית רשמית, בטענה כי האקלים הכלכלי הנוכחי מקשה על גיבוש תחזיות.

אינטל ישראל היא המעסיקה הגדולה ביותר בהיי-טק הישראלי. החברה מעסיקה 6,200 עובדים במרכזי ייצור ופיתוח בירושלים, חיפה, פתח תקווה, יקום וקריית גת. בנוסף, יש לה אחזקות במפעל של נומוניקס המעסיק כ-1,500 עובדים. גל הפיטורים האחרון באינטל נעשה ב-2006, אז קיצצה החברה 10,500 משרות, כמה עשרות מתוכן בישראל.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully