וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

הגרדיאן: קחו את התכנים שלנו

דידי חנוך

10.3.2009 / 14:16

העיתון הבריטי משיק סט כלים שיאפשר למפתחים להשתמש בתוכן שלו באתרים, שירותים ומכשירים. האם זה צעד חכם?

הגרדיאן הבריטי משיק היום את מה שהוא מכנה Open Platform, סט כלים שיאפשר לשותפים להשתמש בתכני האתר ובנתונים שנמצאים במערכת במגוון דרכים שונות באינטרנט.

סט הכלים יאפשר למפתחי אתרים, שירותים ויישומים להשתמש בתכני הגרדיאן במגוון דרכים. עם ההשקה, קיימים כבר שותפים המיישמים את סט הכלים. ביניהם, שירות המיפוי OpenStreetMap יאפשר למשתמשים להוסיף תגיות מיקום לידיעות, כך שניתן יהיה לחפש מידע חדשותי והיסטורי באמצעות המפה.

בנוסף לתכני האתר והעיתון, יוכלו מפתחים להשתמש בנתונים שנאגרים על ידי עורכי הגרדיאן, כולל דברים כמו נתוני עוני, מרשם אוכלוסין, ועוד. כל נתון שעשוי להופיע בטבלה באתר, יכלל ב"חנות הנתונים" שתהיה זמינה למפתחים. כמו תכני האתר, גם הנתונים זמינים חינם.

מטרת המהלך, לדברי הודעת הגרדיאן בבלוג הרשמי של האתר, היא לאפשר למפתחים לשלב את התוכן של הגרדיאן "במארג הרשת". ברמה המסחרית, יצרף סט הכלים גם פרסומות לצד התכנים של הגרדיאן, מה שעשוי להרחיב משמעותית את רשת הפרסום של האתר.

פרשנות: פותחים וחכמים

המהלך של הגרדיאן מתרחש בתקופה בה גופי תקשורת רבים מנסים להגביל את הפצת התכנים שלהם ברשת. בשנה האחרונה ראינו תביעות ואיומים בתביעות על קישורים וציטוטים נרחבים של תכנים.

בעולם שבו רבים נמנעים ממתן קישור לידיעות באתרים כמו וול סטריט ג'ורנל מתוך הידיעה שקוראים יאלצו לשלם על מנת לקרוא אותן, הגרדיאן הולך בכיוון ההפוך, בכך שהוא מאפשר לבעלי אתרים ומפתחים כלים שיאפשרו להם להשתמש בתכנים שלו. כך יגבירו את הנראות של הגרדיאן ברשת, יחזקו את המותג ויחזקו את המעמד שלו כספק חדשות משמעותי.

המשבר הכלכלי הנוכחי, שפגע משמעותית בתעשיית העיתונות העולמית, גורם לרבים בתעשייה לחשוב על חזרה למודל של גביית תשלום עבור תכנים. מהלך כזה עשוי לפגוע משמעותית באותם גופי תקשורת מכיוון שיחסל לחלוטין כל ויראליות שעשויה להיות לתכנים שלהם. פרט למנויים שלהם, אף אחד לא יקרא אותם. הגרדיאן רוצים שכולם יקראו את התכנים שלהם, והמהלך שלהם עשוי לתת להם נוכחות מסיבית ברשת בעוד גופי תקשורת אחרים נעלמים.

בזמן המשבר הכלכלי הגדול של ארצות הברית בשנות השלושים של המאה שעברה, מותגים שהתעקשו לשמור על נוכחות בחנויות גם בזמנים של ביקוש מועט, יצאו מהמשבר חזקים בהרבה מכפי שהיו לפניו בעוד מותגים שחסכו בהפצה נעלמו. יכול להיות ששוק התקשורת הנוכחי יספר את אותו הסיפור בשידור חוזר, כאשר חברות כמו הגרדיאן יהפכו לברירת המחדל של גולשים בגלל שהתכנים שלהן זמינים יותר.

  • עוד באותו נושא:
  • גרדיאן

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully