וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

ראש הביון הבריטי לא יודע לשמור סוד

טלי גולדשטין

5.7.2009 / 10:39

ראש ה-MI6 העתידי מצא עצמו במרכזה של פרשייה שעלולה לעלות לו בתפקיד החשוב ביותר עד כה בקריירה שלו. אישתו העלתה פרטים על חייהם בפייסבוק

ראש ה-MI6 הבא מצא עצמו באחרונה במרכזה של שערורייה ביטחונית: פרטים אישיים לגבי חייו של סר ג'ון סוארס, ראש סוכנות הביון הבריטית, הועלו לאתר פייסבוק על ידי אישתו הליידי שלי סוארס - כולל תמונות מחופשה משפחתית, כתובת ביתם, מקום עבודתם, מכריהם וילדיהם של הזוג סוארס – שערורייה אירונית משהו לאור העובדה שהחל מנובמבר אמור סוארס לנהל את כל פעילות הריגול של בריטניה מחוץ למדינה.

ליידי שלי סוארס לא הפעילה תוכנת הגנה על החשבון בפייסבוק וכתוצאה מכך, כל אחד מ-200 מיליון המשתמשים של הרשת יכלו לראות בעצמם את הפרטים האישיים, לא משנה מהיכן הם בעולם.

בין הפרטים נכללו גם שמותיהם של דיפלומטים בכירים ושחקנים ידועים, שבוודאי לא היו רוצים לראות את שמם באתר העולמי. ב-16 ביוני, היום בו הוכרז מינוי של סר סוארס לתפקיד ראש ה- MI6, עלו באתר תמונות של הזוג בחופשה עם חברים. יום לאחר מכן, נוספו תמונות חדשות של הזוג באתר הנופש. החומר נמחק מהאתר לאחר שהעיתון ה"מייל און סאנדיי" התריע את משרד החוץ הבריטי לגביו.

לדברי פוליטיקאים בכירים, הפרשייה מעלה ספקות לגבי התאמתו של סר סוארס לתפקיד ולגבי השאלה האם כדאי למנות דמות חיצונית לתפקיד כה רגיש וסודי. בפרלמנט הבריטי נקרא ראש הממשלה גורדון בראון לפתוח בחקירה לגבי השאלה האם הפרטים האישיים בפייסבוק פגעו ביכולתו של סוארס לכהן בתפקיד החשוב.

סר ג'ון סוארס מכהן מאז 2007 בתפקיד שגריר בריטניה באו"ם. הוא אמור להחליף את סר ג'ון סקארלט בתפקיד ראש ה- MI6. לפני כן, הוא שימש כנציג בריטניה בבגדד ויועץ לענייני חוץ לראש הממשלה לשעבר טוני בלייר. הוא היה מעורב בסכסוך בקוסובה בין 1999-2001 ובתהליך השלום בצפון אירלנד. הוא כיהן כשגריר בריטניה בקהיר ובדרום אפריקה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully