וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מאה ימי ניתוק. מהרשת

דידי חנוך

6.7.2009 / 10:00

בנסיון למכור ביבי חדש ומחובר, העתיקו אנשי נתניהו את קמפיין הרשת המופתי של אובמה. דידי חנוך חושב שראש הממשלה לא היה צריך לזנוח את הפייסבוק או הטוויטר אחרי ההשבעה

קמפיין הבחירות של בנימין נתניהו לראשות הממשלה עשה שימוש מסיבי בכלים אינטרנטיים. אנשי הפרסום עדכנו את חשבונו של ביבי בטוויטר, העלו סרטונים ליוטיוב וחיפשו חברים בפייסבוק. במילים אחרות, נתניהו לקח את המודל של קמפיין אובמה לנשיאות ארצות הברית והעתיק אותו. לא בהצלחה מלאה, אמנם, אבל הוא לפחות ניסה.

מאז שאובמה נבחר לנשיא, הוא לא נטש את האינטרנט. רגע לאחר הבחירות השיקו אנשיו את האתר change.gov ומיד לאחר ההשבעה הפך הבית הלבן לנוכח ופעיל בכל האתרים החברתיים. כך למשל, מדי שבוע הבית הלבן מעלה הודעת וידאו של הנשיא לאתר הבית שלו, וגם לכל אתרי הוידאו הגדולים ברשת. אובמה מנצל את הכוח של המדיה החברתית כדי לעקוף את המדיה הישנה, המתווכחת על ידי עיתונאים ועורכים, ולפנות היישר לציבור. בפליקר אובמה מעלה תמונות עם רשיון CC, ששמאפשר לכל אחד להשתמש בהן.

ומה נתניהו עשה ברשת מאז שנבחר? לא הרבה. ביום העצמאות הוא אמנם העלה הודעה ליוטיוב, אבל מעבר לקלישאות הברכות הרגילה לא היה בה הרבה. הטוויטר שלו לא עודכן מאז ה-11 במאי, הפליקר שלו נראה יותר כמו פרסומת לזאב ז'בוטינסקי מאשר משהו שקשור להווה, וכל התמונות שם מוגנות בזכויות יוצרים. חשבון הפייסבוק של נתניהו, שגם בראשו ניתן למצוא אזכור לטקס האזכרה הממלכתי לז'בוטינסקי, מכיל רק עדכונים מהאתר מכלל פעילויות הליכוד ברשת.

בפעילות של נתניהו ברשת לפני הבחירות היתה הבטחה, סמויה וגלויה, להיות ראש ממשלה שמחובר לעולם הטכנולוגי בו אנו חיים כיום. להיות ראש ממשלה שמשתמש בכלים העומדים לרשותו, כדי לדבר ישירות עם העם. זה לא רק משהו שטוב לנו כאזרחים, זה גם אמור להיות טוב לנתניהו. אחרי הכל, נתניהו טען רבות בעבר, וגם כיום, שהתקשורת מעוותת ומסלפת את דבריו, ותוקפת אותו לחינם. אולי זו גם הסיבה מדוע עד עכשיו, מאה ימים מאז שנבחר, ראש הממשלה לא התראיין לאף כלי תקשורת בישראל.

המדיה החברתית מאפשרת לו ליצור כלי לפניה ישירה, כלי שמקבילו האמריקאי משתמש בו באופן אפקטיבי מאד. אבל מבחינתו של נתניהו, מדובר בקושי בסימון וי על משהו שכנראה צריך לעשות, כי ככה אומרים היועצים. חיבור אמיתי לשנת 2009 לא תמצאו כאן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully