וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

האייפון ממשיך לעלות לחברות ביוקר

איילה צורף

23.7.2009 / 11:33

נחשפים עוד תנאים מהחוזה הדרקוני, שחתמו מפעילות הסלולר עם אפל: מכשירים תקולים יישלחו לתיקון בבריטניה על חשבון החברות

ממשיכים להיחשף התנאים הדרקוניים של החוזה שעליו חתמו חברות הסלולר מול אפל לשיווק מכשירי האייפון בישראל: ל-TheMarker נודע כי החברות לא יורשו להקים בישראל מעבדות לתיקון האייפון, והן יידרשו לשלוח את המכשירים שיתקלקלו לבריטניה ולשאת בעלויות המשלוח.

כיום, אם מתקלקל מכשיר של אחת החברות - כגון נוקיה, סמסונג, סוני-אריקסון, מוטורולה - החברות מתקנות אותו במעבדות השייכות להן שהן חלק ממרכזי השירות. לרוב הלקוח ממתין במרכז השירות עד אשר הוא מקבל בחזרה את המכשיר המתוקן.

במקרה של אייפון מקולקל ייאלצו החברות לשלוח את המכשיר למעבדת תיקון בבריטניה, וכאמור לשאת בעלויות התוצאות. העלות גדולה באופן משמעותי לאור העובדה שהחברה תיאלץ לספק לכל לקוח שמכשירו נשלח לתיקון מכשיר אייפון חלופי לפרק הזמן שבו יהיה המכשיר בתיקון.

ההגבלות על תיקונים מצטרפות לשלל ההגבלות שמטילה אפל על שלוש חברות הסלולר - פרטנר, פלאפון וסלקום - שעד כה היו בעיקר הגבלות בתחום השיווק: על החברות נאסר לקיים כל מהלך שיווקי בלי שהן מקבלות את אישורה של אפל, שבודקת בשבע עיניים כל מילה, כל משפט וכל תמונה בקמפיין.


כפי שפורסם ב-TheMarker, גם לוחות הזמנים להשקת המכשיר אינן ידועות לחברות הסלולר, ואפל אינה ממהרת להסיר את הערפל סביב המועד. כך נוצר מצב שהחברות נערכות להשקה שמועדה אינו ידוע להן. הן משריינות זמן אוויר לפרסום בטלוויזיה באינטרנט ובשילוט חוצות, ומזיזות את התאריכים שוב ושוב לפי ההשערה שלהן אודות התאריך שבו תיערך ההשקה.

עד לפני כמה ימים העריכו החברות כי ההשקה תתקיים בשבוע האחרון של אוגוסט. כעת התברר להן שגם זה כבר לא יקרה, והן נערכות להשקת המכשיר בתחילת ספטמבר. גם בעבור ההשקה בספטמבר שיריינו החברות זמן אוויר לפרסום, כדי שלא ייווצר מצב שבו הן יקבלו אור ירוק ולא תהיה להן מספיק מדיה פנויה כדי לקדם את המהלך. כעת יושבות החברות ומחכות לאור ירוק מאפל.

מסלקום נמסר בתגובה: "כל אינפורמציה שתהיה רלוונטית לציבור הצרכנים תתפרסם עם השקת המכשיר". מפלאפון נמסר בתגובה: "עד למועד השקת המכשיר החברה לא תתייחס לנושאים הקשורים בו". פרטנר סירבה להגיב לדברים.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully