וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

מחאה נגד חוק הביומטרי: "מאבק על החירות"

מאות בני אדם הפגינו אמש נגד ההצבעה על החוק הביומטרי שיועלה השבוע להצבעה בכנסת. השר מיכאל איתן: "החוק יעלה מיליארדים ותועלתו מפוקפקת"

איתי חסיד

(צילום: יותם רונן, עריכת וידאו: איילת שולמן)

מאות הפגינו אמש (שבת) ברחבת הסינמטק בתל אביב במחאה על הצעת חוק המאגר הביומטרי, אשר צפוי לעלות השבוע להצבעה בקריאה שנייה ושלישית בכנסת. זהו שיאו של מאבק ממושך שמובילים אנשי האגודה לזכויות האזרח יחד עם בלוגרים, משפטנים ומומחי טכנולוגיה, כנגד כוונת משרד הפנים להקים מאגר ביומטרי של כל תושבי המדינה. בהפגנה, קראו הפעילים להוסיף ולהיאבק בחוק באמצעות לחץ ישיר על חברי הכנסת, במטרה להביא לדחייתו.

"ההפגנה מבטאת את רחשי הלב של מאות אלפים אשר עדיין אינם מודעים להשלכות של מאגר המידע הביומטרי", אמר השר מיכאל איתן (ליכוד), מהמתנגדים הבולטים לחוק ומי שהתריע כנגד סכנת דליפת מידע מהמאגר הביומטרי. איתן הודיע כי בכוונתו לפנות לשרי הממשלה וליו"ר הכנסת בבקשה לעכב את הקמת המאגר, אשר לדבריו "יעלה מיליארדי שקלים ותועלתו מפוקפקת".

בהפגנה נאמו גם חברי הכנסת ניצן הורוביץ (מרצ) ודב חנין (חד"ש), אשר הזהירו מפני הכרסום בדמוקרטיה וקראו למשתתפי ההפגנה לפנות לחברי הכנסת בקריאה להתנגד לחוק.

אבנר פינצ'וק, ראש תחום פרטיות ומידע באגודה לזכויות האזרח אמר בהפגנה כי "במהלך הדיונים בכנסת, גילו נציגי המדינה כי בגרמניה יש תעודות ביומטריות, אך כחלק מלקחי ההיסטוריה, הוחלט שם שלא להקים מאגר. אכן, מידע רב מדי בידי השלטונות עלול להוביל לתוצאות איומות, ולא רק בגרמניה. ישראל לא צריכה להיות הדמוקרטיה הראשונה שהופכת את אזרחיה לשפני הניסיונות של המאגר המסוכן הזה".

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully