וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

קבוצות בפייסבוק קוראות לרצוח את ברלוסקוני

שר המשפטים האיטלקי קרא לחקור מי אחראי להקמת שלוש קבוצות ברשת החברתית שקוראות לחיסולו של רה"מ. אלפים הצטרפו לקבוצות, בעיקר אחרי הפרסום על החקירה

הרשויות באיטליה הורו היום (חמישי) לפתוח בחקירה לאחר שברשת החברתית פייסבוק הוקמו קבוצות שקוראות לחיסולו של ראש הממשלה, סילביו ברלוסקוני.

עד כה זוהו לפחות שלוש קבוצות תחת הכותרת "הבה נהרוג את ברלוסקוני" עם 16,540 חברים בסך הכל. בכל אחת מהקבוצות הופיעה תמונתו של ברלוסקוני עם עיגול אדום וקו אלכסוני על פניו, שבתוכו נכתב "ברלוסקוני, לך לעזאזל". "הקבוצות האלה מעודדות שנאה לברלוסקוני, הם קוראים לרציחתו", אמר בתגובה שר המשפטים, אנג'לינו אלפנו. "אני מצפה מהשופטים החוקרים למלא את תפקידם".

בכלי התקשורת האיטלקיים נאמר כי המשטרה שוקלת לחסום את האתר הראשון, שהוקם כבר בסוף השנה שעברה ואשר מספר חבריו גדל בחודשים האחרונים, בעיקר על רקע השערוריות האישיות והמשפטיות שאליהן נקלע ראש הממשלה בן ה-73.

גם בכירים באופוזיציה, כמו מנהיג המפלגה הדמוקרטית דריו פרנ'צסצ'יני, הצטרפו לממשלה בקריאה למנהלי אתר פייסבוק בקליפורניה לחסום את הקבוצות הבעייתיות לפני שהמשטרה תעשה זאת. "זה מטורף", אמר פרנצ'סצ'יני.

בעקבות הדיווחים על החקירה הצפויה, נרשם הבוקר גידול של מאות חברים בקבוצות בפייסבוק. חלק מהנרשמים הסבירו כי הם הצטרפו אחרי הידיעות בתקשורת, אולם דחו את הטענות כי הם באמת רוצים לפגוע בברלוסקוני. לטענתם, מדובר רק בפרובוקציה, והקבוצות נועדו לספק מקום להבעת דעה נגד ראש הממשלה ומדיניותו.

זו לא הפעם הראשונה שבה קבוצות בפייסבוק מרגיזות את הרשויות האיטלקיות. בינואר הביעו פעילים נגד המאפיה דאגה לאחר שמאות צעירים הצטרפו לעמודי פייסבוק שהוקדשו להערצת הבוסים של המאפיה הסיציליאנית. רשויות המשפט במדינה הבהירו כי המצטרפים עלולים להיחקר בשל חשד לסיוע לפשע המאורגן.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully