וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

פיניטו על גוגל

24.2.2010 / 13:44

בית משפט איטלקי הרשיע את גוגל בעקבות קטע וידאו אלים שהופיע בשירות הוידאו שלה. בתגובה מאיימת החברה בקץ עידן האינטרנט כפי שאנו מכירים אותו

בית משפט איטלקי הרשיע שלושה בכירים בגוגל בעקבות סרטון וידאו שהופיע באתר הוידאו של החברה. בסרטון מתועדת התעללות של ארבעה בריונים בנער הסובל מתסמונת דאון. הוא הועלה ל-Google Video ב-2006, ולדברי החברה הוסר במהירות. ארגון Vivi Down, הפועל באיטליה למען לוקים בתסמונת דאון, פנה לשלטונות בתלונה על קטע הוידאו, שהובילה למשפט בו הורשעה החברה בהפרת פרטיות לפי החוק האיטלקי. שלושת הנאשמים קיבלו חצי שנת מאסר על תנאי.

התובעים במשפט טענו כי גוגל עברה על החוק האיטלקי בכך שלא ביקשה את הסכמת הצדדים המעורבים לפני העלאת קטע הוידאו. עורכי דינה של החברה טענו בתגובה שהקטע הוסר מיד כשהובע לידיעתה, ושהחברה אף סיפקה לרשויות את פרטיהם של מעלי הקטע. בפוסט שמיהרה החברה לפרסם בבלוג הרשמי שלה, תחת הכותרת "איום רציני לרשת באיטליה" נכתב כי פסק הדין "תוקף את עקרונות החירות עליהם בנוי האינטרנט. אם העקרונות עליהם הוסכם עד היום יידחקו הצידה – אתרים כמו בלוגר, YouTube וכל רשת חברתית קיימת – ייחשבו אחראים על התוכן המתפרסם בהם, והרשת כפי שאנחנו מכירים אותה – תחדל להתקיים".

דייויד דרומונד, היועץ המשפטי של גוגל, הגיב על פסק הדין באמירה כי הוא "נזעם מההחלטה". "אני מתכונן לערער על הפסיקה המסוכנת, המייצרת תקדים מצמרר", אמר. דרומונד הסביר כי לא ייתכן שעובדי חברה שלא היה להם כל קשר לצילום הוידאו ולהעלתו יואשמו בגינו. "כל עובד של כל חברת אירוח תוכן באינטרנט יכול למצוא את עצמו במצב דומה", הסביר. פיטר פליישר, יועץ הפרטיות של גוגל שהורשע במשפט, תהה כיצד יוכלו פלטפורמות אינטרנט להמשיך ולתפקד לאחר פסיקה זו. "אני בטוח שהערעור יתקבל", אמר.

  • עוד באותו נושא:
  • גוגל

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully