וואלה!
וואלה!
וואלה!
וואלה!

וואלה! האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

לינקים להורדות הם חוקיים. קומפרנדו?

16.3.2010 / 12:30

בית משפט ספרדי פסק כי אתרים המספקים לינקים להורדות פיראטיות אינם פועלים באופן בלתי חוקי

אם אתם חובבי הורדות פיראטיות – כנראה שספרד היא המקום האידיאלי עבורכם. פסק דין שניתן לאחרונה בבית דין ספרדי הכשיר את האתרים המספקים לינקים להורדות של קבצי מולטימדיה עליהם חלים זכויות יוצרים.

ארגון זכויות יוצרים ספרדי בשם SGAE הגיש תביעה נגד האתר elrincondejesus.com, המספק לינקים להורדות בתוכנת ה-eMule. הארגון ביקש מבית המשפט לסגור את האתר, בעוד שמפעילו טען שהוא חוקי לגמרי, מאחר ואינו מכיל תוכן פיראטי אלא רק הפניות חיצוניות. מכיוון שבאתר גם לא הופיעו פרסומות – יכל בעליו לטעון שאפילו לא קיימת כאן מטרת רווח עקיף מפיראטיות. השופט הסכים עם המפעיל, וקבע כי רשתות שיתוף קבצים המאפשרות העברת נתונים בין משתמשי אינטרנט אינם מפירים את זכות הקניין הרוחני. "להציע רשימת לינקים לחומר המוגן בזכויות יוצרים אינה אסורה על פי חוק", פסק השופט ראול גרסיה-אורג'ודו, ובכך יצר השלכה על כל שאר האתרים הדומים במדינה, שמעתה לא צריכים לדאוג מפני זרועות החוק.

כעת ייאלץ ארגון SGAE להתמודד עם המשמעויות מרחיקות הלכת של פסיקה ברורה שכזאת. פרשנים מעריכים כי מדובר בתוצאות הרסניות עבורם, וכי קיים סיכוי גבוה שיערערו על פסק הדין. בינתיים, בעמוד הראשי של האתר המדובר מופיעה הודעה שגם מי שאינו מבין ספרדית יכול להבין את כותרתה: INOCENTE!!

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully