וואלה
וואלה
וואלה
וואלה

וואלה האתר המוביל בישראל - עדכונים מסביב לשעון

בסין עדיין לא מתרגשים מיציאתה של גוגל

טליה שחר

23.3.2010 / 10:25

סין הודיעה כי החלטתה של גוגל לסגור את פעילות מנוע החיפוש שלה במדינה לא תשפיע על יחסיה עם וושינגטון, אלא אם גורמים אחרים יהפכו אותו לעניין פוליטי

יום לאחר שגוגל סין הודיעה כי היא סוגרת את פעילות מנוע החיפוש שלה בסין, אמר היום (שלישי) דובר משרד החוץ הסיני כי ארצו תתייחס למהלך בהתאם לחוק. לדבריו, הצעד של גוגל הוא מקרה מבודד של חברה מסחרית, והוא לא צפוי להשפיע על יחסי סין-ארה"ב, אלא אם גורמים אחרים יהפכו אותו לפוליטי.

בחודשים האחרונים החריפה המתיחות בין סין לארצות הברית עקב שער החליפין של הדולר מול היואן, הסנקציות נגד אירן ועסקת הנשק האמריקאי לטיוואן.

אתמול הודיעה גוגל כי היא סוגרת את מנוע החיפוש הסיני שלה google.cn ומכוונת מעתה את המשתמשים המקישים את כתובתו לגרסה ההונג-קונגית של גוגל, שאף תספק להם ממשק בשפה הסינית. גרסה זו אינה מצונזרת, וסביר להניח ששלטונות סין ימהרו לחסום את גישת תושבי המדינה אליה. לדברי גוגל, היא מתכוונת להמשיך בפעילות מחקר ופיתוח בסין, ולהשאיר במדינה את אנשי המכירות.

מוקדם יותר פרסם גורם בכיר בממשל הסיני הודעת גינוי להחלטת החברה. "חברות זרות הפועלות בסין מוכרחות לציית לחוקי המדינה", אמר אחד הבכירים. "גוגל הפרה את הסכמתה שניתנה עם כניסתה לשוק הסיני, על ידי הפסקת צנזור התוצאות ורמיזה כי סין אחראית להתקפות . זאת טעות. אנו מתנגדים באופן בלתי מתפשר לפוליטיזציה של נושאים מסחריים, ומביעים את חוסר שביעות הרצון שלנו וזעמנו בשל ההאשמות הלא הגיוניות וההתנהגות של גוגל", נאמר בהודעה.

טרם התפרסמו תגובות

הוסף תגובה חדשה

+
בשליחת תגובה אני מסכים/ה
    0
    walla_ssr_page_has_been_loaded_successfully